verminderde weerstand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boogymax

verminderde weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:29

Mijn merrie heeft vanwege een trap tegen haar been en daarbij een wondinfectie twee weken (met 1 week er tussen) aan de antibiotica gezeten. Nu inmiddels al twee weken eraf.
Nu heeft ze rare korstjes.
Nu ben ik er zelf al achter dat het hoogst waarschijnlijk Dermatophilose (ofwel regenschurft) is. Ik ga haar nu ook behandelen ernaar.
Bethadine shampoo.
lijnzaadolie en knoflook door het voer.
Maar nu vraag ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en in een soort gelijke situatie zoiets hebben meegemaakt. Want ik kan me indenken dat haar weerstand wat minder is vanwege de antibiotica die ze gehad heeft.

Hoe kan ik haar weer een beetje opkrikken.

Wilawander

Re: verminderde weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:09

Ja heb hier een paard die ook gauw een verminderde weerstand heeft. Ik geef haar dan altijd een kuur Haemolytan 400 van Equistro. Ook kan je je DA vragen Zylexis te spuiten. Dit geeft op zeer korte termijn een hogere weerstand. Zeer goede ervaringen met bijde.

boogymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 12:52

Dit is net zoiets als een vitamine spuit? Wilde ik eens gaan proberen. Hoorde ook dat lijnzaad en knoflook goed zouden zijn?
Tips altijd welkom.
Bedankt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:10

Nee dit is veel sterker als een vitamine spuit en de Zylexis is een injectie die 2 x om de dag wordt gegeven.

Een vitaminespuit heeft weinig zin daar je opeens een te hoge dosering geeft waarvan de helft zo via de urine wordt uitgescheden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:18

vitaminespuit werkt niet. dat is in 1 keer te veel, en het te veel wordt uitgescheden door t lichaam. dan kun je beter een kuurtje doen. gewoon vitaminekorrel. is wel duur, maar effectief, en gaat lang mee Knipoog