Hallo medebokkers,
Ik heb even een vraagje. Vandaag kwam ik terug van stage (op 'n dressuurstal), had wat gegeten, en ging mijn eigen paard nog even longeren. Ze had erg snel ineens een snotneusje, maar heel waterig. Nu heeft ze dat echt nooit, dus maakte ik me wat zorgen. Ze staat in de winter in een schuur in haar box, met een bovenluikje open snachts. Overdag staat ze altijd op de wei, swinters met winterdeken en s'zomers zonder deken. Nu staat ze in de zomer in de "buitenstal" , een houten stal achter bij de wei, staat ze alleen snachts in, ook met bovenluik open. Het weer is natuurlijk nogal wisselend nu, en misschien dat het wat tocht met dit weer in dat houten stalletje. dus misschien heeft ze daardoor een koudje opgelopen, zou dat kunnen? Verder was ik haar aan het poetsen voor het longeren en kwam ik op haar beide achterbenen, op de voor en binnenkant ter hoogte van de pezen, echt alleen het onderbeen, plekken tegen waar ik de haren zo af kon pakken, maar er zat iets van korstjes aan de haren, de haren er eenmaal äfgepakt"had ze een soort kalere plekken, is dit een soort van mok, schimmel, schurft? Ze is kerngezond verder, heeft nooit iets gehad, en glimt als een spiegeltje. Ze was vandaag wel wat rustiger dan normaal.. Heeft ze gewoon een soort van griepje of iets anders? Heb haar op advies van mijn stageadres vickx een beetje in de neusgaten gesmeerd, ze zeggen daar dat als je dat een paar dagen doet de verkoudheid dan overgaat, en had nog Fenegriek staan, een natuurlijk poeder dat je een beetje door het voer doet, wat goed zou zijn voor de luchtwegen. Ze staat in een schone stal met een lekkere laag stro, vers water, en een plak hooi.
Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken!
Alvast bedankt,
Groetjes Katinka