Paard niet goed op de hoeven en heup en nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Paard niet goed op de hoeven en heup en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 14:48

Hoi,

Wij hebben een friese ster merrie van 11 jaar staan. Mijn zusje rijd op haar, en tut met haar enz. Ook loopt ze wel eens in het 2span, en longeren.
Het is best een moeilijk/makkelijk paard te rijden,ze doet alles wat je vraagt maar durft zich niet te geven.
Januari heeft ze geveulend, dus ijzers eraf, en is ze enorm krom op de hoeven komen te staan ( Om het makkelijk te maken als een mens op de buitenkant van de voeten loopt.) Dit viel me al enige tijd geleden op. Ook zag ik dat ze in haar heupen scheef stond, en dit komt uit haar rug weg.. Rug is niet gevoel alhoewel je dat wel zou verwachten. Zadelmaker is vanmorgen ook geweest, en heeft er ook na gekeken en bevestigt.

Nu is de vraag wat voor persoon kunnen wij het beste erbij halen? Merrie heeft overigens ook een paar maand op rust gestaan omdat ze kreupel achter werd. Dat is nu over. Haar linkerheup staat hoger dan haar rechterheup, en met draven "knakt"ze door haar achter benen.
Dierenarts doet er dus geen drol aan voor de duidelijkheid, dus wat nu?
Osteo? Kraker?

Casarell

Re: Paard niet goed op de hoeven en heup en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:01

Ik zou eerst beginnen met een osteopaat, en daarna even een paar weken aan kijken..
Mocht die niet voldoende hulp kunnen verlenen, kan je altijd nog een kraker laten komen..

Wel goed van de dat je hebt gezien dat haar heupen scheef staan..!! Menig mens let daar helemaal niet op..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 15:04

Mja ze loopt eigenlijk pas sinds dit jaar niet helemaal goed, maar eerst op rust gezet en het is wel iets verbeter, er zit ook 1 wervel (wat ik kan voelen) scheef in haar rug maar reageert daar dus ook niet gevoelig op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:56

MD-->BEH

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:22

ik zou een goede hoefsmid laten komen die haar stand gaat corrigeren. even kijken wat die ervan zegt. en daarna een osteopaat laten komen.