mijn haf is een real life brokkenpiloot en geen omheining is voor hem te gek om erover eronder of dwars doorheen te komen.
vanmiddag was het weer zo ver .
ze stonden toen ik wegging met zijn 3e in het land.
het land is speciaal afgezet met heras hekwerk van +- 1.70 hoog.
toch is meneer eruit gekomen ( vraag me niet hoe.) en bij de friese merrie met veulen in de wei gekomen .
dit werd volgens mij door de fries niet echt gewaardeerd en is ook daar weer over de heining gegaan deze staat op 1.10 hoog . en meneer is verder op zijn gemak gras gaan eten bij de stallen .
nog geen schrammetje op hem te vinden maar zag wel dat er een ruggewervel 30 cm achter de schoft nu hoger staat als de rest en rondom de wervel is het ook warm .
verder heeft ie er totaal geen last van en speeld en ravvot er nog lekker op los op los.
ik heb wel het vermoeden dat ie ergens over een van de 2 omheiningen met salto overheen is gegaan aangezien er alleen modder op zijn rug en billen zat verder niet op zijkant ofzo.
maar wat moet ik hier nu mee .
hij is pas anderhalf en nog vollop in de groei .
maar schiet zon wervel vanzelf terrug bij die jonge dingen .
vrees zelf ook met zijn lomp gedrag dat dit niet de laatste zal zijn die even van plek verwisseld .
kan hem moeilijk voor de rest van zijn leven op stal houden omdat ie zo super lomp is .
dierenarts er naar laten kijken of toch even afwachten .