mijn houdini heeft het weer voor elkaar .

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

mijn houdini heeft het weer voor elkaar .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:49

mijn haf is een real life brokkenpiloot en geen omheining is voor hem te gek om erover eronder of dwars doorheen te komen.
vanmiddag was het weer zo ver .
ze stonden toen ik wegging met zijn 3e in het land.
het land is speciaal afgezet met heras hekwerk van +- 1.70 hoog.
toch is meneer eruit gekomen ( vraag me niet hoe.) en bij de friese merrie met veulen in de wei gekomen .
dit werd volgens mij door de fries niet echt gewaardeerd en is ook daar weer over de heining gegaan deze staat op 1.10 hoog . en meneer is verder op zijn gemak gras gaan eten bij de stallen .

nog geen schrammetje op hem te vinden maar zag wel dat er een ruggewervel 30 cm achter de schoft nu hoger staat als de rest en rondom de wervel is het ook warm .
verder heeft ie er totaal geen last van en speeld en ravvot er nog lekker op los op los.
ik heb wel het vermoeden dat ie ergens over een van de 2 omheiningen met salto overheen is gegaan aangezien er alleen modder op zijn rug en billen zat verder niet op zijkant ofzo.

maar wat moet ik hier nu mee .
hij is pas anderhalf en nog vollop in de groei .
maar schiet zon wervel vanzelf terrug bij die jonge dingen .
vrees zelf ook met zijn lomp gedrag dat dit niet de laatste zal zijn die even van plek verwisseld .
kan hem moeilijk voor de rest van zijn leven op stal houden omdat ie zo super lomp is .

dierenarts er naar laten kijken of toch even afwachten .

chance

Re: mijn houdini heeft het weer voor elkaar .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:10

Ik zou voor de zekerheid toch even de dierenarts er naar laten kijken. Zeker omdat tie nog volop in de groei is.

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:23

Echt een bandiet , die haflinger. Heb je al eens geprobeerd om stroom op de omheining te zetten? Sommige paarden hebben daar 1 tik van nodig en dan blijven ze er uit de buurt. (kan natuurlijk ook dat ze er niks van aantrekken...) En ik zou toch wel eens bellen naar de dierenarts , aan de telefoon gewoon kan hem al zeggen of het geen kwaad kan of niet...Toch veel succes met je ontstappingskampioen!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 11:15

ik wissel ze elke maand af ene keer staat ie op stroom andere x op weiland met heras .
heb al gemerkt dat het geen reed uitmaakt waar je hem inzet helaas hij vind toch elke keer dat het gras bij de buren groener is .

heb inmiddels kliniek gesproken .
leek hun toch verstandig om een foto te laten maken .
nu nog op zoek naar een trailer en chaufeur want iedereen is werken en zelf kan ik niet met trailer rijden zucht.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:56

Ik weet nu ook 123 even niet wie kan rijden. Bij ons op stal hebben ze het helaas een beetje te druk. Je kunt instmichielsgestel de paardentaxi proberen. kost wel iets maar je bent verzekerd van veilig transport en zeer lieve behandeling.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:00

hmz tis wat! succes met zoeken naar chauffeur! en succes bij de da. hoop dat t niet ernstig is...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:49

ik ken die houdini paarden ik heb er zelf ook een. Al regelmatig bij de da geweest voor dan weer een schram hier dan weer een hechting daar gek wordt je ervan. En geen hek is veilig stroom of niet.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 14:21

nou we hadden trailer geregeld chaufeur was geregeld .
komen we op de wei aan uur voordat we aan zouden rijden .
zegt dochter van mijn vriendin ineens waar zit het dan .
ik zei nog mooi zet jij eens een bril op je kon er echt niet omheen.

nou het was er dus echt niet meer .
ik weet niet wat voor capriolen hij heeft uitgehaald waardoor het nu weg was .
maarja ik dus kliniek weer gebeld en die moesten wel lachen .
ik moest het goed in de gaten houden de komende dagen dat het niet dik word en warm want ook dat was het nu niet eens meer .

ben wel blij dat het zo opgelost is hoor .
maar helaas zullen zijn capriolen er niet minder van worden Vork .