Flehmen onder het rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Flehmen onder het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 09:08

Hallo allemaal

Mijn paard flehmt dus onder het rijden. Stap, draf en galop. Bijna continu. Ik vindt het zeer vervelend, ook voor haar, want ze gebruikt haar rug dan niet goed. Voor, de geinterreseerde, heb ik ook fotos.
Ze doet het alleen in het voorjaar, zomer en najaar, 's winters niet. Ze doet het ook als ze niet hengstig is. Ik heb haar al bijna twee jaar, vorig jaar is ze ermee begonnen, in de zomer. Er staat wel een hengst bij de buren. Misschien van de pollen? Zou een pollennetje helpen?

Alvast bedankt Lachen

Villanelle

Re: Flehmen onder het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:57

Zou kunnen. Flemen kan een teken van ongemak zijn, komt ook voor bij koliek, maar dit lijkt me niet het geval bij jouw paard. Ik zou advies bij je DA vragen. Wel apart zeg. Laat je even weten als je weet waar het van komt? Ben wel benieuwd! Succes Lachen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:00

Ligt het niet aan zijn tanden? Wanneer is de tandarts voor het laatst geweest? Paarden gaan daardoor ook vaak flemen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 06:25

Net zoals hierboven al staat geschreven; paard kan gaan flehmen als het pijn ervaart. Dus niet alleen bij koliek, ook bij een slecht passend zadel, spierpijn, etc. 's winters kunnen de klachten idd minder zijn. Probeer stapsgewijs te zoeken of het paard ergens last van heeft (heel gezoek).

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 07:23

Zou het ook niet door het bit kunnen komen? Mss smaakt het bit niet zo lekker......neusriem dat niet lekker zit of ruikt?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 07:25

Ik zat ook meteen aan het bit te denken.

Een pollennetje zou je eens kunnen proberen.

Klinkt in elk geval wel als een soort pollenallergie in de oren,omdat het vooral in het pollenseizoen is...

Hier op bokt zit een vrouw die aan de hand van een plukje haar, de allergie van je pony kan bepalen en er een remedie voor heeft.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 07:26

Mijn eerste gedachte was meteen: pollen..
Je zou eens zo een netje kunnen proberen, weet je meteen of het helpt..kost je misschien 15 euro..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 13:29

Bedoelen julie een pollennetje voor de oren of voor de neus?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:34

Voor de neus Lachen die dingen op de oren hebben vrij weinig nut Knipoog

Als een paard allergisch is voor pollen, dan irriteren die pollen voornamelijk de neusslijmvliezen.