Een tijdje geleden had ik een topic geopend over mijn pony die White Line Disease heeft. Eerst gebruikte ik Imaverol (CTC), maar op advies van andere mensen met ervaring ben ik honing gaan gebruiken! Helaas bleek dit niet te werken en de laatste tijd zijn de hoeven ontzettend zacht geworden. Van de onderkant kan je zo brokjes wegschrapen en ook komen er scheurtjes in de hoef. Meteen belden we de hoefsmid, en hij verwees ons door naar een dierenarts in Noordwolde, die een van de besten schijnt te zijn op dit gebied. Vandaag belden we dus, en hij vertelde ons dat we Silsolutions moeten gebruiken. Dit is een drankje, dat de aanmaak van sterke botten bevordert, het bindweefsel versterkt en goed is voor huid, haar en nagels (als iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag!) Daarnaast schreef hij Mariandl voor (kiezelaarde met calcium), wat zorgt voor kiezelharde nagels en stevig bindweefsel. Dit zijn grote capsules. Ook gaf hij ons jodium mee, waarvan we elke dag een paar druppels in de hoef moet laten druppelen.
Dit alles moet dus werken voor mijn pony. Maar, waar dit hele topic nu om draait; hoe krijg ik het voor elkaar om 's ochtends op de nuchtere maag mijn pony 5 grote capsules en een drankje naar binnen te laten werken? Ik heb geen flauw idee hoe ik dat ga aanpakken, mijn pony is daar erg moeilijk in! Net zoals met wormenkuren, die gaan ook op een broodje.
Als iemand ervaring of tips heeft, ik hoor het heel graag en snel!
Alvast bedankt,
groetjes Jojanneke

Bedankt!