Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
opala schreef:Dit is wel een heel vreemd soort kreupelheid. Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Ir111 schreef:Weet niet wat voor tekenen je andere pony vertoond maar het niet willen lopen op het harde, kreupel zijn aan beide voorvoeten klinkt wel als hoefbevangen. Maar ik zit achter een pc en dan is het lastig oordelen natuurlijk.
Zammie schreef:Je zou kunnen knijpen met een tang om te kijken of er een reactie in de hoef zit. Op stal is je paard niet kreupel? alleen op beton?
biancanij schreef:Het kan ook een hoefkneuzing zijn, dat hij misschien met zijn hoef op iets scherps heeft gestaan. (rand van een betonnen plaat of verhoogde steen) Heeft mijn paard ook gehad, en hij liep in de wei normaal maar zodra hij over het harde na de stal moest was hij stok kreupel en wou ook amper lopen. Wel kon je duidelijk zien aan welk been hij het had. Ik zou even wachten tot morgen en kijken hoe het dan is. Is er misschien iemand op stal die je even kunt bellen om te kijken hoe het nu gaat? Of kun je zelf nog even langs als het toch hoefbevangenheid mocht zijn.
Ir111 schreef:Ik wil je geen hoefbevangenheid aanpraten of door je strot duwen maar een bij een lichtere versie van hoefbevangenheid lopen ze juist op het zacht goed en op het hard niet. Hoefbevangeheid kan idd door vele zaken komen, oa standverandering na hoefsmid.
Ik wens je veel sterkte in ieder geval, beterschap.

biancanij schreef:Voor hoefbevangenheid moet een reden zijn, dus dat kun je even na gaan of er iets aan zijn voer is veranderd? Heeft hij langer in de wei gelopen? Heeft hij een nieuwe wei? Heeft hij meer brokken gekregen of heeft hij ander kuil/hooi of meer kuil/hooi gekregen?????