Gistermiddag voordat ik naar me werk zou gaan(moest er om 4u zijn) ben ik naar Unique en Evita gegaan. Ze staan in een box met 2 deuren, 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant die naar hun paddock/wei loopt.
Die achterste doe ik altijd dicht als ik de stal ga mesten. Net zoals iedere andere dag.
Na een min of 10 doe ik de deur weer open, ik weet dat ze altijd staan te wachten omdat ze dan wat lekkers krijgen.
Komen ze aangelopen, nou serieus Evita leek net een vampier

Hele mond onder het bloed, het droop er gewoon uit.
Ik meteen dr mondje opengedaan om te kijken. Het is best moeilijk uit te leggen hoe het eruit ziet.
Maar rechtsonderin dr mond dr laatste tandje staat nu horizontaal in plaats van verticaal. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen is echt nog een raadsel...
Heb meteen de dierenarts gebeld. En me baas want het was al half 4

Dierenarts was er met 5 min. Evita heeft een spuitje gehad en antibiotica gekregen.
Hij kon er verder helaas niets aan doen

De dierenarts zei tegen mij namelijk dat er minstens 2 tanden scheef komen te staan... Een andere dierenarts zei dat wanneer die tand gaat wisselen, dus eruit gaat moet het tandvlees bijgesneden worden en zal die nieuwe tand gewoon recht groeien.
Enige wat ik nu kan doen is afwachten tot die tand los gaat zitten en eruit kan.
Ze heeft er gelukkig geen pijn aan. Maar voel me erg moedeloos met feit dat er nu niks aan gedaan kan worden.
Hoop heel erg dat het goed komt.