long wormen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

long wormen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:11

Als je paard besmet is met longwormen, is dit eenvoudig te verhelpen met een wormenkuur tegen longwormen?
Of moeten er meer maatregelen genomen worden?
Dinsdag komt de veearts, maar ik wil er nu al wat tegen doen.
(het is niet 100% zeker dat hij dit heeft..)

Hij heeft last van; diarree, maar hij heeft ook goede ontlasting (zonder worm), en hij hoest.. maar niet heel intens, dus niet heel de dag door, af en toe 2 kuchjes.

mdh

Re: long wormen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:15

Volgens mij is het bij longwormen dat ze de longen moeten spoelen. Zal het eens opzoeken in mijn schoolboeken....

Ik citeer: Bij een zware besmetting van longwormen kunnen de paarden erg benauwd worden. Na 4 tot 6 weken ontstaat er dan acute bronchitis. De dieren hoesten en er is neusuitvloeiing, omdat er een besmetting van bacterien optreedt. Er zijn geen larve te vinden in de mest dus de dierenarts moet longvloeistof afnemen. Het is van groot belang dat de juiste diagnose wordt gesteld. Het behandelen met op de markt beschikbare middelen is niet verstandig ookal staat er op dat het goed werkt.

Meer kan ik zo snel niet vinden. Haha!

Of toch wel.... Bloos

Meestal worden longwormen niet volwassen bij de paarden, hoewel de larven wel schade aan kunnen brengen door te kruipen door het longweefsel.
Laatst bijgewerkt door mdh op 13-06-08 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:16

mdh schreef:
Volgens mij is het bij longwormen dat ze de longen moeten spoelen. Zal het eens opzoeken in mijn schoolboeken....

Graag.. Bloos

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:35

@mdh: onwijs bedankt.
Er is absoluut geen sprake van neusuitvloeing. En constant hoesten doet hij ook niet..

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:46

Ik zou het gewoon even in de gaten houden. Onthoud dus wel dat je het niet aan zijn ontlasting kan zien of hij long wormen heeft. Kan het niet gewoon de kou zijn? Als dat het zou kunnen zijn dan kan ik je Fenegriek aanraden. Of een vitamine spuit kan ook wel eens helpen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:49

mdh schreef:
Ik zou het gewoon even in de gaten houden. Onthoud dus wel dat je het niet aan zijn ontlasting kan zien of hij long wormen heeft. Kan het niet gewoon de kou zijn? Als dat het zou kunnen zijn dan kan ik je Fenegriek aanraden. Of een vitamine spuit kan ook wel eens helpen.

Ja hij is nieuw, en heeft erg bezweet op de trailer gestaan, misschien een kou'tje.
Dinsdag komt de dierenarts kijken.
Een vitamine spuit en wormenkuur zitten er al in. Lachen Fenegriek krijgen ze bij mij inderdaad door het voer! Lachen
Bedankt voor je hulp!

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:51

Graag gedaan Haha!