Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wiseguy15 schreef:ik zie het vaak bij paarden die "slepen" met de voeten.
Ik denk dat je je paard het beste op ijzers kunt zetten.
Arabesk schreef:paarden met ijzers die slepen dan slijten de lippen van het ijzer af en dan vervolgens de hoef, dus het is uitstel van executie
beter kan je je paard dan leren z'n voeten op te tillen door balkjes te gaan lopen
Zahlina schreef:Als je veel rijd dan zou ik gewoon maar weer voor een ijzertje onder gooien.
Arabesk schreef:Zahlina schreef:Als je veel rijd dan zou ik gewoon maar weer voor een ijzertje onder gooien.
dat is dus écht niet nodig
wij rijden meer over asfalt dan menigeen, en achter slijten er weleens van die hoeken uit, even bijwerken van de rest van de hoef, klaar
Zahlina schreef:Als een paard hard vierkant afslijt kan je rond blijven vijlen tot je een ons weegt maar je wilt ook een voet overhouden waar deze op kan lopen.
qt_shetties schreef:Mijn pony haar hoefjes slijten recht af, ze lijken daar door wel vierkant, dit is niet een klein beetje maar heel erg! ik kan het wel netjes bijvijlen, maar na een week is het weer het zelfde. Het lijkt of ze tijdens het werk (opverharde weg) schraapt over de grond. Ik laat haar al zo veel mogenlijk op het gras draven (loopt aan de fiets en aangespannen)
Normaal laat ik haar elke zomer beslaan omdat ze dan heel veel loopt, maar deze zomer zal ze niet zo veel lopen en vind ik ijzers niet zo'n goed idee. (en daar mee is natuurlijk het probleem nog niet opgelost)
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pony niet meer schraapt? (is eigenlijk alleen de voorhoeven)
Arabesk schreef:Zahlina schreef:Als een paard hard vierkant afslijt kan je rond blijven vijlen tot je een ons weegt maar je wilt ook een voet overhouden waar deze op kan lopen.
zover komt het meestal niet
ik heb serieus met met eigen paard geprobeerd hem zoveel te laten lopen in een poging z'n hele hoef af te slijten
niet gelukt