Wie heeft hoefschoenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amosje

Wie heeft hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:06

Wie gebruikt er hoefschoenen voor zijn paard
ik vind het heel ijzer gedoe maar niks
en omdat ik toch niet dagelijks op mijn paard rij
en hij voor de rest in de weide staat dacht ik voor als ik dan eens ga rijden hoefschoenen te gebruiken
wat is jouw ervaring met hs ?? beter of liever ijzers
ik hoor het graag

groetjes

Arabesk

Re: Wie heeft hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:18

wij rijden één van onze paarden met Smitjes. Zij heeft artrose in een van de kogels van haar voorbenen, omdat ze vroeger springpaard is geweest. Smitjes hebben een dikke rubberen zool, wat veel schokdemping geeft als zij op straat loopt.

De andere paarden worden zonder hoefschoenen gereden.

Vrijwel alle paarden kunnen zonder ijzers of hoefschoenen, voor díe paarden die problemen met hun hoeven hebben kunnen schoenen een oplossing zijn.

Een paard met gezonde hoeven en een gezonde huisvesting en voeding heeft geen hoefschoenen nodig.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:35

als ik vroeger de bos in ging brokkelde zijn hoeven heel erg af en toen hebben we ijzers onder laten zetten
maar omdat ik nu daar niet meer zo voor ben... wil ik een alternatief ervoor hebben
maar dan kunnen de hoefjes al aansterken in de weide en op korte wandelingen en als ik dan op endurance ga even een hoefschoen eronder... dan heb ik ook geen kans om een "ijzer" te verliezen tijdens mijn wedstrijd

(maar kan het geen kwaad moest ik de ijzers eraf laten.. en geen hoefschoenen nemen en ik ga een lange rit maken en ze brokkelen af ? )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:53

brokkelen komt meestal doordat de hoefwand te lang is