Wormenkuur niet langer los te verkijgen: Nu via dierenarts

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piej

Wormenkuur niet langer los te verkijgen: Nu via dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 22:26

Vanavond op stal hoorde ik dit nieuws. Tot 30 juni aanstaande kunt u nog ontwormpasta's kopen zonder recept van uw dierenarts.
Vanaf 1 juli heeft u een recept nodig van de dierenarts.

Kennelijk heb ik dit compleet gemist en ik vraag mij dus af waarom het nu via de dierenarts moet?
Eigenlijk vind ik dit gewoon belachelijk, als ik zo vrij zijn mag. Gaan er dan ook extra kosten bij komen? Hoe moet ik me dit voorstellen?

Ps. Excuses als het hier fout staat...

Myrano

Re: Wormenkuur niet langer los te verkijgen: Nu via dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:37

Dit is al langer van kracht dat je een voorschrift moet hebben voor een ontwormingskuur.
Maar er zijn nog wel plaatsen waar je het zonder voorshrift kan krijgen.
De reden ? De Da moet er ook nog wat op kunnen verdienen en dat je niet onnodig of teveel gaat ontwormen misschien ?

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:40

gebruik de zoekfunctie eens . hier zijn al meerdere topics over geweest Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:39

Myrano schreef:
De reden ? De Da moet er ook nog wat op kunnen verdienen en dat je niet onnodig of teveel gaat ontwormen misschien ?

Ik vermoed dat mensen de moeite niet meer gaan nemen om (correct) te ontwormen omdat ze voor die spuiten straks 'helemaal' naar de DA moeten. En uiteindelijk is het paard dan weer de dupe.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 05:05

Wij ontwormen verplicht met de hele stal tegelijk, dus de staleigenaar zorgt voor de wormkuren. Voor mij zal het dus geen consequenties hebben, verwacht ik.
Mensen om mij heen zijn wel op het laatste moment nog bergen wormkuren aan het inslaan...

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 05:21

Karin schreef:
Myrano schreef:

Ik vermoed dat mensen de moeite niet meer gaan nemen om (correct) te ontwormen omdat ze voor die spuiten straks 'helemaal' naar de DA moeten. En uiteindelijk is het paard dan weer de dupe.

tja en dan beseft de overheid dat ze geblunderd hebben en draaien ze alles weer terug........
kunnen we fijn weer gewoon overal de wormenkuur kopen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 05:58

Yorghos schreef:
Wij ontwormen verplicht met de hele stal tegelijk, dus de staleigenaar zorgt voor de wormkuren. Voor mij zal het dus geen consequenties hebben, verwacht ik.
Mensen om mij heen zijn wel op het laatste moment nog bergen wormkuren aan het inslaan...

Dat weet ik zo nog niet want hoe ze het allemaal willen gaan is mij een raadsel.
Ik hoop alleen dat de wormkuren niet duurder gaan worden want dat zou ik pas echt afzetterij vinden of dat je een soort van consult moet gaan betalen.
Maar ik denk dat er voorlopig zo her en der nog wat wormkuren te krijgen zijn want de voorraden in de winkel zijn nog niet op.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:16

jesito schreef:
Yorghos schreef:

Dat weet ik zo nog niet want hoe ze het allemaal willen gaan is mij een raadsel.
Ik hoop alleen dat de wormkuren niet duurder gaan worden want dat zou ik pas echt afzetterij vinden of dat je een soort van consult moet gaan betalen.
Maar ik denk dat er voorlopig zo her en der nog wat wormkuren te krijgen zijn want de voorraden in de winkel zijn nog niet op.

Nee, ze zijn dan niet op, maar ze mogen ze alleen niet meer verkopen Knipoog Tong uitsteken
Ik heb ook tot een jaar vooruit gekocht (heb ze uitgezocht die tot 2010 goed zijn en bewaar ze in de koelkast) En tsja daarna moet ik er ook aan geloven Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:22

Ook producten als Imaverol zijn straks alleen nog via de DA te verkrijgen, werd me vorige week bij de Welkoop verteld toen ik daar een flesje ging halen. Ze hebben daar een mooie folder voor laten maken - die ik vergeten ben mee te nemen.

Ik ben het vervolgens gaan vragen bij de DA-praktijk (met apotheek) hier om de hoek waar ik met mijn kat kom: dingen als Imaverol kan ik daar gewoon komen halen, ook voor mijn paard. Hoef ik niet speciaal voor naar mijn paarden-DA die 15 km verderop zit, al is het officieel zo dat de DA de patiènt eerst moet zien (k-tsjing, consult - terwijl ik al minstens tien jaar probleemloos Imaverol als 'zelfzorgmedicijn' gebruik en prima weet hoe en wanneer ik het mag gebruiken). Maar niet iedereen is zo gelukkig.

Nee, ik denk echt dat er dieren de dupe van gaan worden nu de drempel om 'zelfzorgmedicijnen' aan te schaffen wordt verhoogd.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:26

en dit is weer t zoveelste topic hierover... via de zoekfunstie vind je meer topics hier over

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:23