Rare bulten op de onderbuik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Rare bulten op de onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 20:03

Vandaag ontdekte ik er weer eentje bij m'n haf; een bult van ongeveer 4 cm doorsnee, ongeveer op de plek waar de singel zit. Ik heb 'm goed onderzocht, ingedrukt en gekeken of Saar erop reageerde; ze deed haar oren wel in de nek maar verder geen reactie.
Het is geen harde bult, ik kan 'm ook gewoon 'vastpakken'.

Normaal zou ik me hier geen zorgen over maken, ware het niet dat ik van de week ook al twee van die bulten op haar buik ontdekte, evengroot en ze zagen er net zo uit.

Ze staat niet op de wei, dus het kan geen trap geweest zijn. Ook een horzelbeet lijkt me sterk aangezien die niet in de stallen zitten.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

mirjamvdkamp

Re: Rare bulten op de onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:05

kan het niet een steek van een ander beest wezen, de mijne heeft soms ook dikke bulten, maar van welke beesten weet ik niet.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:07

ik twijfel tussen een drukplek in wording (waren de andere 2 ook bij de singel?) Of steken van een ander beest..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 20:08

Nee, die andere twee zaten heel ergens anders . Ook niet onder een zadelplek ofzo, meer aan de zij/onderkant.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:49

als het niet hard is, dan is het vocht, waarschijnlijk van een steek van een beetst.
Mijn paard had het ong. 2 weken geleden aan zijn voorkant, bij zijn borst. Mega bult, zacht, kon het beetpakken. Heb er niets aan gedaan en door beweging is het vanzelf weggegaan.