Ervaringen Calmitan spuit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Ervaringen Calmitan spuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 18:10

anneM_Ajax

Re: Ervaringen Calmitan spuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:35

Bij Ajax werkte het voor geen meter Lachen
Iemand vertelde mij dat zulke homeopatische dingen pas na 2 of 3 keer werken. Maar dat ga ik niet proberen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:37

Ik heb ze een paar keer aan Silence gegeven en was vanaf de eerste heel tevreden.
Hij was relaxer en bleef rustiger. Maar hij werd er zeker niet sloom of duf van, maar ik merkte dus wel wat meer ontspanning.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:14

Ik heb het laatst geadviseerd gekregen van een stalgenootje met erg schrikkerig paard, zij was er positief over. Gisteren heb ik voor mijn Z1 debuut ook een spuit gegeven. Mijn paard is meestal best een beetje gespannen op wedstrijd en kan zeker de eerste 2-3 rondjes in de ring behoorlijk kijkerig zijn (en dat is lastig als je de ring niet meer mag verkennen). En hij is vaak met van alles om zich heen bezig ipv met mij.
Mijn paard kwam al erg relaxt de trailer af, geen geblaas en dergelijke. Tijdens het rijden was hij beter geconcentreerd dan anders, met het rondje om de ring heen keek hij wel even naar wat opgestapelde hokjes en hindernismateriaal, en eenmaal in de ring gaf hij er niks op. Echt fijn kunnen rijden, het kan natuurlijk toeval zijn, en ik had ook niet de spannendste locatie uit gekozen maar ik had toch het idee dat het wel hielp die calmitan. Ik kan natuurlijk pas na een paar wedstrijden zeggen of het echt werkt.
Sloom werd hij er overigens zeker niet van, hij was nog hardstikke alert en fris ondanks dat het warm en benauwd was.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:31

mijn pony is een heethoofd op buitenritten en met andere paarden. Heb het toen gebruikt voor een groepsbuitenrit. In het begin hielp het ietsje maar al vrij snel werd hij weer een ADHD pony. Dus wat mij betreft helpt het maar weinig..