meggiemeg schreef:Je zou kunnen overwegen om de oudere pony van 28 slobber te gaan geven ipv brok, dit is een betere dikmaker dan de brok. Hoe is het met het gebit gesteld van de oudere pony? Wil deze daarom misschien niet zo graag hooi eten?
Hooi is ruwvoer en dat kunnen ze eigenlijk nooit te weinig krijgen, zeker als de weidegang nu nog beperkt is!
De tandarts was voor een korte tijd terug nog bij die paarden geweest, omdat die pony dus haast niks wou eten, maar de tandarts dacht wel dat er een paar tanden los zaten. Dat is mij tenminste verteld door die eigenaren. Ik heb ze ook aangeraden om slobber of luzerne te gaan halen, want hun wouden eerst muesli gaan halen, maar dat heb ik hun afgeraden, omdat ze daar zo druk van worden.
Je kunt hier heel moeilijk aan kleine balen hooi komen. Hier heb je alleen die grote silo-balen, want dat gebruiken die boeren hier toch alleen maar. Het is wel behoorlijk fijn gedrukt. Maar nu weet ik dat ik 1 à 2 kilo per 100 kilo moet geven, dus dan kan ik het een beetje berekenen. Bedankt!!
Groetjes