Merrie stijf tijdens hengstigheid, spier supplement?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Merrie stijf tijdens hengstigheid, spier supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:04

Hi,

De laatste tijd merk ik duidelijk dat mijn merrie aan het einde van de hengstigheid stijver is als normaal.
Buiging in het lichaam en de hals is beduidend moeilijker.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Nou zat ik te denken om eens een supplement uit te proberen.
Nou kan ik niks vinden specifiek voor dit probleem, want het meeste wat je vindt is voor shagrijnige (moody) merries, maar dat is mijn merrie niet. Dus kwam ik uit op een supplement voor spieren.

Bij de Paardendrogist zag ik Chevivit E.
Wie heeft hier ervaring mee?
Het lijkt mij een compleet product voor een hoge aanschafprijs, maar je doet er langer mee dan met een poedertje van Pavo of Sectolin. De kostprijs per dag ligt veel lager.

Graag jullie ervaring!

Thanks!

cojo79

Re: Merrie stijf tijdens hengstigheid, spier supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:48

Dat is grappig ik heb het zelfde product gezien en zat er ook aan te denken om het te kopen.

Ik zoek iets dat de spieren ondersteund bij blessures/zware training zodat deze sneller herstellen.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:51

Het heeft denk ik niet zoveel zin om die stijfheid dmv supplementen op te gaan lossen aangezien de oorzaak van de stijfheid door hengstigheid vaak meer een zenuw/hormoonkwestie is. Er is in principe niets mis met de spier zelf.
Het is wat anders wanneer een paard stijf is na zware inspanning.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 15:32

ondertussen ben ik weer een beetje van het idee bekomen... denk dat ik tijdens de hengstigheid maar even mijn verwachtingen moet bijstellen of iets anders moet gaan doen met haar... want in draken en stieren heb ik niet zo'n zin.

mocht ik ooit om een andere reden een supplement voor spieren aanschaffen, kom ik denk ik wel weer uit op Chevivit E.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:26

ik gebruik als ondersteuning van de spieren van mn paard Muscle Protect. Das een grote pot en doe ik op onderhouds dosering 3 maanden mee.
Sinds ik dat gebruik is ze een stuk minder stijf.

Wbt stijfheid tijdens Hengstigheid. Tja sommige vrouwen zijn ook erg ziek van de menstruatie.. Waarom zou een paard er geen last van kunnen hebben?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:10

Iets wat ook niet over het hoofd mag worden gezien is dat er merries zijn die tijdens de hengstigheid gewoon tegen het been zijn. Dit zou je kunnen ervaren als stijf zijn. Makkelijk te checken aan de hand of het werkelijk stijfheid is of verzet omdat ze dan gevoeliger zijn.
Bovendien kunnen de hormoonschommelingen zorgen voor irritatie en daardoor verzet tegen dingen die met gehoorzaamheid in verband staan. En het kan voor spanning zorgen die niks met spierspanning te maken heeft, zoals am13 al zei.

Overigens is er ook wat tegen lastigheid tijdens hensgtigheid. "Moody mare " bv

Overigens is het niet te vergelijken met menstruatie, wat immers het afstoten van het onbevruchtte eitje is, maar met de eisprong, de vruchtbare periode.