Ik zit er erg over te twijfelen om dit bij mijn paard te gaan doen. Ik zal jullie een korte toelichting geven.
Mijn merrie is 8 jaar. Ik heb haar sinds zij 3 jaar is.
Na het inrijden viel het mij op dat zij voor een jong paard erg kort liep, ze liep stijf met beide voorbenen. Ik heb daar in het begin niet erg veel aandacht aan geschonken, omdat ze niet kreupel was.
Linksachter heeft ze een litteken, deze heeft ze een paar keer gemeen opengetrapt. Hierdoor is ze erg voorzichtig gaan lopen, soort van geforceerd. Ze liep dan ook erg stijf en kort, met beide achterbenen.
Ze heeft ook rugproblemen gehad, hierdoor ging ze ook kort lopen. Hier is ze meerdere keren voor behandeld, de rug gaat nu goed, maar ze blijft stijf lopen.
Nu heeft ze vorig jaar een peesblessure gehad, nu een jaar later is ze hiervan volledig hersteld.
Ze loopt nu sinds een week met 1 achterbeen korter. Ik heb haar een week rust gegeven en alleen op de wei gezet en gestapt op het harde.
Gisteren heb ik weer gereden, ze liep 'goed', geen korte pas aanwezig.
Vandaag haal ik haar van stal en ze liep weer kort. De da kwam toevallig langs, ik heb hem laten kijken. Hij vond haar niet echt kreupel, maar wel erg kort lopen met haar achterbenen.
Hij heeft mij geadviseert om foto's van haar spronggewrichten te maken en eventueel een scan van het bekken + SI-gewricht. Dat hier iets uitkomt, is dus niet gegarandeerd omdat ze niet kreupel loopt.
Hij zei alleen: hier kan je dingen in ieder geval mee uitsluiten.
Nu dacht ik zelf na over een scintigrafie van haar hele lichaam. Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn en hoe dit allemaal in zijn werk gaat.
Ik geef mijn paard niet graag uit handen, alleen ik hoorde dat ze dan een paar dagen op de kliniek moet blijven. Ik ben erg benieuwd hoe jullie ervaring is, so tell me!

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop op jullie ervaringen!
Groetjes Ilona