wie heeft er ervaring met PAVO Nerv control?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

creabea

wie heeft er ervaring met PAVO Nerv control?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 12:30

Hoi,
ik heb voor onze 5 jr kijkerige merrie een bus nerv control gehaald, wie heeft er hier (positieve) ervaringen mee. En vooral na hoeveel tijd merkte je verschil?

rooslover

Re: wie heeft er ervaring met PAVO Nerv control?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:18

Ik heb ook een tijdje geprobeerd, maar het blijft heel moelijk op de biks leggen, dus dan moet je nat maken, want anders zakt alles naar de bodem. En ik heb eigenlijk weinig verschil gemerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:19

ik gebruik het ook sinds een weekje, even een stipje.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:25

Wij hebben het ook een poosje gebruikt, maar ik vond het niet zo goed werken bij mijn pony,maar bij die van mijn zus werkte het wel dus het ligt ook een beetje aan het paard misschien?

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:37

@nanda111: Ja dat zou goed kunnen. Bij ons op stal een heel tevreden gebruiker, die na een goede week al verschil merkte en iemand die nauwelijks iets heef t gemerkt. Ik ben nu drie dagen bezig, dus even afwachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:40

Mijn zus had een merrie die zich vreselijk opfokte op concour, een kuur nerv control had toen echt een wonderlijk goed effect! Ze voerde de rest aan een kijkerige ruin op, maar die werd er bijna té rustig van. Of het werkt hangt denk ik van het paard af en de reden waarom het paard onrustig of gestresst is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:05

Heb het ook gevoerd. Ik merkte na ca. 5 dagen wat verschil. Nadeel is dat het erg duur is.
Ik ben daarna overgegaan op het supplement dat ze bij Welkoop verkopen. (kan even niet op de naam komen). Dit vond ik beter werken en was ook goedkoper.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:07

mijn paard krijgt het.

Ene paard reageerd er goed op, andere totaal niet, dat is met alles zo en moet je gewoon uitproberen om erachter te komen of het bij jou paard werkt of niet.

die van mij reageerd er erg goed op, soms idd een beetje té rustig, maar dan kun je de hoeveelheid iets verminderen na behoefte.
vind het echt een uitkomst, voor het paard zelf ook fijner als hij gewoon lekker relaxt en rustig is Ja

Ik merk vaak na 3 a 4 dagen al verschil, maar op de bus staat volgens mij 6 tot 10 dagen.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 12-06-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:08

Ik gebruik dit spul al denk een jaar.
Ik doe het op periodes dat ze erg snel heet word en druk is om der rustiger te houden, het werkt erg goed bij mijn pony. Het gaat pas werken na een week ong..

Ik heb verder niks anders geprobeert maar als het werkt dan heb ik het er wel voor over.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:13

Wij geven 1 van onze pony's het 'dressuurmenu' van pavo. Deze pony werkt 6 dagen in de week flink en ik kreeg haar slecht op gewicht. Bovendien is ze ook heet met rijden, dus ik kon haar niet maar aanvoeren, want de ruiter (mijn dochter) is 9. Nu dus sinds 4 weken het dressuurmenu (hier zit dus NERV CONTROL) bij. Pony ziet er echt super uit, loopt lekker en is absoluut goed te rijden op behoorlijk wat eten. Ze wordt er niet heter van. Dus in ons geval werkt de Nerv Control goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:50

ik merkte weinig tot geen verschil...

ik geef nu Feelings Control en magnesium door het voer...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:01

magnesium heb ik ook geprobeerd, dat werkt dan weer net niet bij mijn paard,
maargoed wat ik al zei, wat bij het ene paard werkt, werkt bij de ander wellicht niet Haha!

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:32

voeren jullie de Nerv control dagelijks of alleen in periodes?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:41

ik voer het dagelijks, mijn paard krijgt het gewoon standaard, zijn er een poosje mee gestopt maar dan merk je toch duidelijk verschil.

ze is nu gewoon lekker relaxt en rustig, energie gaat niet meer op aan gestress enz.
dat is voor ons, maar zeker ook voor haarzelf het prettigst Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:08

Wat veel effectiever is is geen biks meer geven en je paard vaker en langer buiten laten lopen.

Mijn arabier wordt superheet als hij biks krijgt en ik wil niet weten wat er gebeurt als hij binnen zou staan. Hij staat al jaren buiten, 24/7 en hij krijgt alleen hooi.

Hij is zo mak als een lammetje en nergens bang voor en slechts een enkele keer doet hij 'opgefokt-arabisch'

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:12

Ik merkte niet zoveel verschil..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:26

geen biks geven is geen optie voor die van mij, het is een sportpaard, loopt 4 a 5x in de week, en moet toch ergens de energie uit halen..
daarbij krijgt ze voor d'r leeftijd+grote etc al niet overdreven veel.
verder komt ze gewoon dagelijks de hele dag buiten, en heeft verder niks te klagen kwa voer oid,
sommige paarden zit het eenmaal in het karakter dat ze wat sneller gespannen of in de stress zijn, helemaal met die sensibele kwpn'ers van tegenwoordig
*wat alleen maar erger word straks in de loop der jaren, als ze zo door blijven fokken* Knipoog

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:39

Arabesk schreef:
Wat veel effectiever is is geen biks meer geven en je paard vaker en langer buiten laten lopen.

Mijn arabier wordt superheet als hij biks krijgt en ik wil niet weten wat er gebeurt als hij binnen zou staan. Hij staat al jaren buiten, 24/7 en hij krijgt alleen hooi.

Hij is zo mak als een lammetje en nergens bang voor en slechts een enkele keer doet hij 'opgefokt-arabisch'

Je kunt ze niet heet genoeg hebben zegt mijn instructeur altijd, (bij sportpaarden natuurlijk Knipoog ) maar stress is een ander verhaal en ik geef mijn paarden ook wel eens nerv control en ben er tevreden over, voor langere periodes merk ik al positief verschil bij een half schepje per dag.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:47

Wanneer je paard onbeperkt goed ruwvoer krijgt, kan je paard heel goed zonder krachtvoer hoor, ook die van jou. Wat zijn de symptomen precies waardoor je dit wil gaan voeren?

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:01

Wij voeren de Nerv control dagelijks 1 x door de biks. Dit werkt prima. Onze merrie zou ook absoluut niet zonder biks kunnen met het werk wat ze verricht. Alleen ruwvoer is voor haar geen optie. Ze komt ook echt enkele uren per dag buiten (afgewisseld paddock of weide), maar de hele dag in de wei en dan met grasbuik op concours is voor ons geen optie.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:06

Ik heb het ook een hele tijd gevoerd, maar merkte pas echt verschil na 3 weken de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. De werking was prima, mijn paard was veel rustiger in het hoofd! Na een tijdje vroeg ik me zelfs af of ik een ander paard onder m'n kont had ...

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:50

Nou ik voer het nu dus een week en kon gisteren zelfs in de buitenbak rijden, normaal gesproken schrikt ze van alles. Lijkt dus te werken. Ik ga er voorlopig zeker mee door!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:51

ik voer het ook af en toe, na een dag of 3 a 4 merk ik resultaat. Mijn paard wordt niet sloom, maar heb het idee dat hij wat rustiger in zijn hoofd wordt.

Fijn dat het werkt!

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 08:19

Ik heb nu een grote emmer gekocht, scheelt toch wel aanzienlijk vergeleken met zo 'n bus. Het is ruim een jaar houdbaar, dus we kunnen nu vooruit

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:13

Weet iemand misschien of rustgevende middelen van andere merken net zo effectief zijn?