Bij mijn paard is via een bronchoscopie ontdekt dat zijn stemband aan 1 zijde niet sluit.
Dit heeft als nadelige gevolg dat er voer (zoals grasresten) in zijn luchtpijp terecht kunnen komen.
Al járen kamp ik met problemen tbv zijn ademhaling, diverse diagnoses zijn er gesteld. Van een lichte stofirritatie, tot een verkoudheidje tot ernstig dampig met als advies in laten slapen.
Ruim 1,5 tot 2 jaar lang op prednison gestaan (jawel.. zonder problemen), dan weer een kuurtje ventolin, dan weer een poedertja van dat ,dan weer een half jaar niets na een diagnose "compleet hersteld, geen enkel probleem meer te ontdekken"
En dan nu.. uiteindelijk komt er dit uit een scopie. Wie heeft dit ooit eerder gehoord, gezien of meegemaakt? Is dit behandeld, en hoe?
Volgens de da is er geen operatie mogelijk...bij cornage bijvoorbeeld wél, dan is de stemband juist gesloten, maar bij mijn paard staat het dus open.
Ze hebben tijdens de scopie achter zijn schouders 'geslagen' en daardoor gezien dat het open blijft staan, terwijl dit normaal hoort te sluiten na een 'slag'.
Ik ben benieuwd welke reacties er komen, aangezien de da dit nog niet eerder had gehoord of gezien :s