Paard kopen wat dikke pezen heeft voor volgens DA.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxtesssss

Paard kopen wat dikke pezen heeft voor volgens DA.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:10

Ik heb een leuk paard op het oog, alleen volgens de eigenaresse heeft het paard (volgens DA dus) dikke pezen voor.

Het paard is 5 jaar oud.

Ik heb wat nadere info gevraagd, en de eigenaresse heeft haar nu 3 maanden. Daarvoor is ze western bereden, ze is met 3,5 jarige leeftijd ingereden. Ze is bij haar vorige eigenaar iig. de maanden voor de koop intensief bereden (6x per week zei de eigenaresse tegen mij). Zou het kunnen komen dat ze daardoor dikke pezen heeft/had voor? (DA heeft er volgens mij vlak na aankoop naar gekeken) Nu word er vrijwel niet op gereden. Ze staat op het land nu.
De DA zegt dat ze er geen last van moet gaan hebben.

Wil zoiezo nog gaan kijken, en als ik haar wil kopen laten keuren klinisch en indien ook rontgenologisch.

Ik weet eerlijk gezegt niet precies wat dikke pezen inhoud. En of dat iets is wat een paard heeft bij de geboorte of niet? Waardoor het komt en of het te verhelpen is? Of het dan ook helemaal over is?

Volgens mij is het dus gekomen door die intensieve training bij de vorige eigenaar. Dat zou kunnen toch?

Ze heeft nu al 3 maanden weinig gedaan, zou het kunnen dat het nu verminderd is/over is?

Wie kan mij hier wat meer over vertellen? Ben erg benieuwd.

Groetjes

xxtesssss

Re: Paard kopen wat dikke pezen heeft voor volgens DA.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:11

Oja paard is te koop wegens overcompleet en tijdgebrek.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:11

Zullen het geen stalbenen zijn?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:12

Ik weet het niet. Waardoor zou ze dan stalbenen moeten hebben?

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:14

Je hebt paarden die dat hebben als ze te lang op stal hebben gestaan mijn paard heeft dit bij de achterbenen.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:17

mm dat zou kunnen, ze staat in ieder geval nu op het land.

Zou misschien kunnen komen omdat het niet echt is afgebouwd? Ze is van intensieve training, naar bijna geen training gegaan en lekker stil staan en luieren op het land..

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:21

Weet het niet ik dacht aan eerste instantie stalbenen die van mijn paard zijn al wat minder doordat die nu al een poosje op het land staat.
Ik had is gekeken op het internet meschien dat er wat vocht vast zit als het niet zomaar wegtrekt ofso?
Anders zou ik het niet weten.

EDIT: ik zelf zou geen paard kopen met dikke pezen of benen dat gaat jou aleen maar geld kosten.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:23

Oke bedankt, nouja ik ga binnekort even langs en dan moet ik even kijken.
Zoiezo laten keuren en dan maar kijken wat mijn DA zegt Lachen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:24

love_nadesh schreef:
Weet het niet ik dacht aan eerste instantie stalbenen die van mijn paard zijn al wat minder doordat die nu al een poosje op het land staat.
Ik had is gekeken op het internet meschien dat er wat vocht vast zit als het niet zomaar wegtrekt ofso?
Anders zou ik het niet weten.

EDIT: ik zelf zou geen paard kopen met dikke pezen of benen dat gaat jou aleen maar geld kosten.

mm nee ik zou zelf ook liever geen paard kopen wat iets heeft. Maar omdat ik dit eigenlijk een verhaal apart vind, en het paard spreekt mij erg aan. Wil ik iig even verder uitzoeken hoe het zit Lachen

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:27

Opgezette benen (stalbenen) is wat anders dan dikke pezen. Als de DA het dikke PEZEN noemt zou ik het paard nooit kopen. Heeft de DA dit tegen jou gezegd, of zegt de eigenaar dit tegen jou? En de DA zegt ook dat het paard hier geen last van moet krijgen??? Van (te) hard trainen kan een paard dikke pezen krijgen, maar dat is dan een echte overbelasting en een blessure. Ik zou heel erg goed uitkijken met dit paard! Het paard staat nu op het land, huidige toestand is dus ook niet goed te beoordelen -wordt nu niet belast- Ik vind het een erg vaag verhaal alles bij elkaar...

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:30

stefje schreef:
Opgezette benen (stalbenen) is wat anders dan dikke pezen. Als de DA het dikke PEZEN noemt zou ik het paard nooit kopen. Heeft de DA dit tegen jou gezegd, of zegt de eigenaar dit tegen jou? En de DA zegt ook dat het paard hier geen last van moet krijgen??? Van (te) hard trainen kan een paard dikke pezen krijgen, maar dat is dan een echte overbelasting en een blessure. Ik zou heel erg goed uitkijken met dit paard! Het paard staat nu op het land, huidige toestand is dus ook niet goed te beoordelen -wordt nu niet belast- Ik vind het een erg vaag verhaal alles bij elkaar...

Mee eens....ik zou meer duidelijkheid vragen en anders gewoon verder kijken, je weet nooit wat je in huis haalt.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:31

zoek het idd aub goed uit. er zijn zoveeeel gezonde paarden op deze wereld! ik heb ook heeel lang moeten zoeken naar een gezond paard, elk paard wat ik ging bekijken mankeerde wat aan. je kunt beter iets langer zoeken naar een goed en gezond paard dan een paard kopen waar iets aan mankeert! en op jonge leeftijd heeft het paard misschien geen last van die dikke pezen maar op oudere leeftijd kan het wel er last van krijgen!! ik zou het niet zomaar doen.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:35

stefje schreef:

Ik had het ook over vocht hoor voor de duidelijkheid;)