Sebacil: om de hoeveel dagen gebruiken en hoe lang?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Sebacil: om de hoeveel dagen gebruiken en hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 22:04

Even een vraagje met betrekking tot Sebacil:

Om de hoeveel dagen moet je het herhalen en hoeveel keer herhalen ook alweer?? (Is al weer een poosje geleden dat ik het zelf bij mn paard gebruikt hebt en heb een Franse flacon, en mn Franse talenkennis is niet zo goed Bloos )

En nog een algemeen vraagje: helpt Sebacil eigenlijk ook tegen schimmel of alleen tegen mijt???

Tieneke

Re: Sebacil: om de hoeveel dagen gebruiken en hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:28

Bij mijn weten helpt het niet tegen schimmel, maar wel tegen luis, schurft... Ik heb een vergelijkbaar product (Sarnacuran) en dat moest ik 1x per week op paard doen en dat 3-4 weken lang.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:48

Ik heb het voor mijn pony gebruikt toen ze luizen had, 1x en dan na een week herhalen. Het is wel heel belangrijk dat je het vermengt met de juiste hoeveelheid water!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:37

Sebacil is idd voor luizen/mijt. Je moet het volgens de juiste verhouding vermengen, jezelf en je kleding goed beschermen en je hele paard ermee wassen en niet uitspoelen. Na een week moet je de behandeling herhalen en dan moet het goed zijn. Kun je de verhouding wel lezen, anders moet ik even naar de stal lopen, want wij hebben hem hier in het Nederlands staan.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:00

Bedankt voor jullie reacties. @ Suffie, bedankt voor je aanbod, maar verhouding kon ik wel uitkomen: 250 ml op 500 liter water.