Hoof & Sool Hardener (blauw spul) + Dry Feet van Cavalor

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fantastico

Hoof & Sool Hardener (blauw spul) + Dry Feet van Cavalor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:15

Heyhey!

Mijn paard heeft begin dit jaar straalkanker gehad. Hij was hier gelukkig vrij snel *3 maanden* weer vanaf. De behandelende dierenarts gaf mij een spuitbus Hoof & Sool Hardener, met de tip: als ik dacht dat het weer niet goed zou gaan met zijn hoef dat ik dat erop moest spuiten en het zou weer weg zijn.

Het paard van een vriendin van mij had precies hetzelfde, en haar werd verteld op Dry Feet van Cavalor te gebruiken, gewoon 1x per week erop spuiten om te voorkomen dat het terug zou komen.

Nu kwam er een tijd terug een andere DA bij ons op stal, en ik dacht dat het weer niet goed ging met de hoef van mijn paard. Dus ik vroeg deze DA om er even naar te kijken. Ook vertelde ik hem over de spray die ik gebruik. Deze DA was daar fel tegen omdat het alleen de buitenkant van de straal behandelt maar niet binnenin.

Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie van deze 2 sprays vind of wat jullie DA er weleens over heeft gezegd..

Lancome

Re: Hoof & Sool Hardener (blauw spul) + Dry Feet van Cavalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 06:45

Deze spray leggen een soort laag aan de buitenkant en maken die wat taaier, maar laten wel ademen, indirect beschermt dat dan volgens mij de binnenkant wat meer tegen vuil en doordringend water.

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:31

hoof en sool hardener heb ik ook gebruikt en was er super tevreden over

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:46

Ik was er zelf idd ook erg tevreden over.. nog niemand die er problemen door heeft gehad dus.. kan het dus met een gerust hart gebruiken Lachen

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:39

Ik gebruik in de winterperiode regelmatig Cavalor en ik ben er tevreden over. Ook mijn hoefsmid vindt het goed spul.