ene schouder dikker dan andere schouder

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

ene schouder dikker dan andere schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 17:55

heeyyy

paar weken geleden zijn we er achter gekomen dat mijn paard zijn ene schouder wat dikker is als zijn andere schouder . eerst dachten we dat het kwam door het rijden , maar hij heeft toen 5 weken niet gereden omdat ik op stage zat in het buitenland ( mijn moeder longeerde hem dan )
toen ik terug kwam was zijn ene schouder nog steeds dikker als zijn andere . this niet dat hij ekstreem veel dikker is , maar er is wel verschil .
nu moest ik vandaag om een nieuw zadel , en ik heb de zadelmaker zijn schouder laten zien .
hij heeft toen wat testjes gedaan om te kijken of het ook pijn deed , maar mijn paard reageerde nergens op stond gewoon met zijn oortjes naar voren Lachen
ook voelt het niet als een spier aan , de zadelmaker zelf dacht dat het gewoon bot was ( zijn schouder dus )
en hij vroeg of hij dit als jong paard ook al had , maar toen had ik het nooit gezien .
dus ik heb net ff wat fotos er bij gepakt en hij had het dus idd als jong ( onbeleerd ) paard ook al .

Afbeelding
zijn dikker schouder

Afbeelding
zijn goed kant

Afbeelding
en hier kan je ook zien dat hij wat dikker is ( lijkt hier wel heel dik , maar is wat van de zijkant genomen en hij zit in de wintervacht )

zijn schouder is vanaf wat ik kan zien op de foto nu niet dikker geworden .
het probleem is nu alleen een zadel ... als hij aan de ene kant mooi aan sluit , zit hij aan de andere kant strak .
wie heeft dit probleem ook gehad ? en wat voor zadel heb je je paard nu op ?
binnenkort ga ik met hem naar de fysio , want ben toch wel benieuwd wat het is , of bot of toch mischien een spier .

mensen hier ervaring mee ?

chyma

Re: ene schouder dikker dan andere schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:42

Een paard die ik ken had dit ook. Door de fysio behandeld en heeft nu weer 2 gelijke schouders. De fysio dacht toen dat het paard misschien een keer had vastgelegen in de stal o.i.d.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 21:07

okj bedankt ! hopelijk is het bij mijn paard ook te verhelpen Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:14

kijk anders op www.paardenbegrijpen.nl, daar vind je veel over het hoe en wat van rechtrichten van scheve paarden.
Het zou ook zo kunnen zijn dat de ene schouder veel zwaarder bespierd is dan de ander. Wanneer je er een fysio bij haalt kan die je meer duidelijkheid geven. Succes, ik snap dat je wat ongerust bent.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 21:27

bedankt , ik haal er zoizo ff een fysio bij Lachen