paar weken geleden zijn we er achter gekomen dat mijn paard zijn ene schouder wat dikker is als zijn andere schouder . eerst dachten we dat het kwam door het rijden , maar hij heeft toen 5 weken niet gereden omdat ik op stage zat in het buitenland ( mijn moeder longeerde hem dan )
toen ik terug kwam was zijn ene schouder nog steeds dikker als zijn andere . this niet dat hij ekstreem veel dikker is , maar er is wel verschil .
nu moest ik vandaag om een nieuw zadel , en ik heb de zadelmaker zijn schouder laten zien .
hij heeft toen wat testjes gedaan om te kijken of het ook pijn deed , maar mijn paard reageerde nergens op stond gewoon met zijn oortjes naar voren

ook voelt het niet als een spier aan , de zadelmaker zelf dacht dat het gewoon bot was ( zijn schouder dus )
en hij vroeg of hij dit als jong paard ook al had , maar toen had ik het nooit gezien .
dus ik heb net ff wat fotos er bij gepakt en hij had het dus idd als jong ( onbeleerd ) paard ook al .

zijn dikker schouder

zijn goed kant

en hier kan je ook zien dat hij wat dikker is ( lijkt hier wel heel dik , maar is wat van de zijkant genomen en hij zit in de wintervacht )
zijn schouder is vanaf wat ik kan zien op de foto nu niet dikker geworden .
het probleem is nu alleen een zadel ... als hij aan de ene kant mooi aan sluit , zit hij aan de andere kant strak .
wie heeft dit probleem ook gehad ? en wat voor zadel heb je je paard nu op ?
binnenkort ga ik met hem naar de fysio , want ben toch wel benieuwd wat het is , of bot of toch mischien een spier .
mensen hier ervaring mee ?