Paard met al 5 dagen lichte verhoging...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aafkescharft

Paard met al 5 dagen lichte verhoging...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 09:18

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje omdat ik niet goed weet wat ik ermee moet...
Mijn paard heeft vorige week een kleine verwonding/wondje opgelopen aan zijn been. Dat heb ik goed schoongemaakt etc. Nu werd het na 2 dagen iets dik... Ik heb mijn paard naar aanleiding daarvan getemperatuurd en hij had in de morgen 38.0 en in de loop van de dag 38.2. Nu heeft hij aan dat been vorig jaar ook een einschuss gehad, waardoor het been zowieso sneller dik wordt. De dikte van het been neemt in de loop van de dag af. (paard staat snachts binnen en overdag buiten) Ik heb mijn paard nu een kleine week op rust...maar zijn temperatuur blijft schommelen tussen de 38.0 en 38.3. Dit is naar mijn weten verhoging. Verder eet en drink het paard goed. Kan de verhoogde temperatuur ook komen door het warme weer of zou er werkelijk sprake zijn van een infectie of iets dergelijks? Het been is namelijk niet warm en aangezien de dikte van het been ook afneemt naar mate van beweging...

Nicole85

Re: Paard met al 5 dagen lichte verhoging...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:23

Ik vermoed dat er iets in het lijf aan het borrelen is.
Wat is een beetje moeilijk. Hou je paard goed in de gaten en bij verdere stijging van de temperatuur: DA. Eventueel bloedonderzoek?
Succes!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:28

Wat is de normale temp. van je paard?
Want voor het zelfde geld is dit een normale temp. voor die van jou en maak je je zorgen om niets.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:30

in de gaten houden maar niet te druk over maken hoor! Weet je wat normaal de temp van je paardje is? Want het kan best zijn dat 38 graden voor dit paard een normale temperatuur is. Normaalwaardes zijn 37,4 tot 38 maar dit kan varieren door leeftijd, inspanning etc. en ook per paard verschilt het wel wat. Zolang het been er goed uit ziet en de temp niet stijgt hoef je je echt niet druk te maken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:33

Needje schreef:
Wat is de normale temp. van je paard?
Want voor het zelfde geld is dit een normale temp. voor die van jou en maak je je zorgen om niets.

Inderdaad...dit kan zijn normale temp. zijn.