onregelmatig na buigproef???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olivierk

onregelmatig na buigproef???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 17:29

afgelopen week heb ik een pony gekocht,ze is gekeurd en alles was goed,
de dag na de keuring is ze thuis op stal gekomen,en natuurl wilde mijn dochter smiddag rijden...nu liep ze in drag onregelmatig!niet in stap,
nu hoorde ik van iemand dat het te maken kan hebben met de buigproef die ze heeft gehad,kan soms best heftig zijn voor de pony,ze was op de keuring met dat been overigens gewoon goed gekeurd voor de buigproef.maar mischein later wat last van spierpijn.
wie heeft hier ervaring mee en kan mij geruststellen.
gr

olivier

CM_

Re: onregelmatig na buigproef???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:32

Een dierenarts kan idd de buigproef "verpesten" door te ver in te buigen. Maar kreupel lopen naderhand ... dat zegt mij toch niet veel goeds.. Kan het niet zijn dat de pony is uitgegleden oid op de trailer?
Meld het aan de verkoper, en kijk het een paar dagen aan.
Ga niet rijden nu, elke dag even stappen en het kreupele been koelen. Kan gewoon verstapt zijn. Maar is het na een week nog duidelijk kreupel, dan de dierenarts inschakelen en pony evt terugbrengen..

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:15

Kan idd zoals crossmonster zegt,maar als het door de DA zou komen,dan zou ze ook niet door de buigproef geraakt zijn volgens mij...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 02:58

Nee idd giotto, meestal zijn ze dan meteen kreupel.. of er was sprake van verdovende middelen...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:33

VSW-->MD-->BEH

olivierk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:07

beadnkt voor de snelle reacties,
morgen komt de hoefsmit,want haar hoeven zijn veel te lang,zit ook een klein scheurtje in,als ik haar hoef op til dan is ze heel gevolig op het begin van d'r straal,volgens mij loopt ze daar ook wat op,zou het mischien daar door komen,weet niet in hoeverre ponys daar last van kunnen hebben.
er is zeker weten niet gerommeld bij de vorige eigenaren,ken die mensen goed,en de pony ook,is nooit kreupel geweest,
mensen komen ook langs en vinden het heel rot voor ons.
even de hoefsmit afwachten morgen laten we hopen dat het daar ana ligt.
gr

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:16

Dat klinkt heel positief. Meestal gaat het namelijk anders in de paardenhandel.
Als de hoeven slecht zijn bij gehouden, kan ie ook daar kreupel van lopen, is een week nadat de smid is geweest, de pony nog steeds kreupel, dan zou ik wat foto's laten schieten voor de zekerheid.

olivierk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 10:55

nou de smit is geweest en zag gelijk dat het een hoefzweer was,heeft het open gesneden en ja hoor...pus eruit,gisteren 2x gespoeld en begin van de avond liep ze er al weer op,vanochtend liep ze voor 80% weer goed,
ben reuze opgelucht...

gr

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:25

Jeetje, nog een hoefzweer ook! Goed dat je zo snel actie hebt ondernomen! Lachen

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:16

En toch kan een dierenarts een paard 'verbuigen' tijdens de buigproef. Het paard van mijn zusje is wel een week of twee keupel geweest na de buigproef (overigens niet voor aankoop, maar om problemen uit te sluiten). Paard is normaal perfect op de harde volte en helemaal goed op de foto's.

harryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:07

Wat een geluk dat het een hoefzweer was! Een paard verbuigen komt volgens mij niet heel vaak voor, als je ziet wat de pezen normaal moeten dragen (het gewicht van een paard, tijdens springen en/of zware oefeningen in de dressuur), is het best knap van een persoon omdit te verrekken.