Ze is geopereerd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stef_sweety

Ze is geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 10:50

Me paardje is vorige week geopereerd aan een gigantische navelbreuk, en moet dus nu 6weken stalrust hebben, maar wat te doen? ze is heel erg hyper krijgt geen krachtvoer meer omdat ze daar te druk van word, wat deden jullie met jullie paard toen hij geopereert was en niet naar buiten kon?

Wesco

Re: Ze is geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:51

Aan de hand stappen 10 minuten per dag.
Maar dat moet je alleen doen als dat van de dierenarts mag.

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:27

iik zou vragen aan jou dierenarts wat je het beste kan doen want als je paard hyper is gaat ze op een gegeven moment ook dingen uitvreten wat niet zo best kan zijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:29

via de dierenarts kun je wel rustgevende middelen krijgen.
moet ze echt perse op stal,of mag ze ook buiten in een afgezet stuk of paddock?
ga dat overleggen met je dierenarts of dat misschien mogelijk is

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:46

Toen mijn paard geopereerd was kreeg hij absolute stalrust opgelegd.. hij kon ook niet lopen dus dat was logisch...

Ik heb ervoor gezorgd dat hij in stal zoveel mogelijk te doen had.. ik verstopte wortels, hij had een jollybal.. kreeg hooi in een hooinet zodat hij er wat langer mee deed, zorgde dat hij lekker naar buiten kon hangen om dingen te zien en om te kunnen neuzen met zijn vriendinnetjes.

Als je paardje wel in een paddock o.i.d. mag zorg dan ook daar dat hij wat te doen heeft zonder dat ie er gek voor hoeft te doen, dus ook hooi in een hooinet en bijvoorbeeld een tak om aan te knabbelen!

Heel veel succes en hopen dat je paardje vlug weer hersteld en zich netjes gedraagd op stal Lachen

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 17:21

het punt is meer dat ze met buiten zetten zowat de lucht ingaat ( ze mag in een zeer kleine paddock dat ze niet kan rennen ed ) maar de 2e is nu pas ingegaan maar moet nou al met hoofdstal naar buiten worden gebracht