Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ellepel schreef:hoe oud is je paard?
het zou geen cushing kunnen zijn?
heb je eventueel een foto waarop duidelijk te zien is hoe lang die vacht nou werkelijk is.

Angela schreef:Mijn merrie (30 jaar) heeft het ook. Nadat ze volledig is verhaart, groeien de haren weer voor een deel terug. Ze is verder fit, en heeft nooit iets. Aangezien ze er geen last van heeft, en al behoorlijk op leeftijd is, laat ik het zo. Ze kan zelf toch het beste regelen hoe dik ze haar vacht wilt, dus daar ga ik niet in ingrijpen.

Astridvk schreef:Daar heb ik ook een vraagje over:
2 van onze veulens (shetlanders) hebben dat ook. Dat ze nog dik in hun vacht zitten. Maar ik had gehoord dat het bij veulens altijd langer duurt voordat de wintervacht eraf is?
mariekie schreef:Angela schreef:Mijn merrie (30 jaar) heeft het ook. Nadat ze volledig is verhaart, groeien de haren weer voor een deel terug. Ze is verder fit, en heeft nooit iets. Aangezien ze er geen last van heeft, en al behoorlijk op leeftijd is, laat ik het zo. Ze kan zelf toch het beste regelen hoe dik ze haar vacht wilt, dus daar ga ik niet in ingrijpen.
De mijne is ook 30 maar is nog niet volledig verhaart....
En dat terwijl ze al vanaf febrauri verhaart.![]()
Ze heeft dan ook een dikke vacht en na een staprondje is ze flink bezweet.
Heb haar in november voor het eerst niet geschoren met nu dus een mega vacht.
Lijnzaad ect helpt ook niet..
Maar jij zou ondanks alles dus niet scheren?