verrrekte aanhechting in schouder. Wat kun je er aan doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appel321

verrrekte aanhechting in schouder. Wat kun je er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 08:15

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft een verrekte aanhechting onderaan haar linkerschouder. De dierenarts heeft in ieder geval nog 2 weken rust voorgeschreven en daarna kiijken hoe ze looopt. Weten jullie misschien nog iets wat ik kan smeren/voeren oid?

Groetjes Maaike

boemel

Re: verrrekte aanhechting in schouder. Wat kun je er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:20

Ik heb goede ervaringen met Traumeelgel van Heel (ca. € 28,00 per fles).
Dit middel is voor kneuzingen en verekkingen, maar ook voor schaafwonden en zadeldrukkingen. Het is homeopatisch en werkt erg goed. Bij ons kan je het kopen bij de ruitersportzaak, maar ook bij de paardenvoerhandel en bij de paardendrogist.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:45

MD-->BEH

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:00

traumeel kan zeker helpen en als de ontsteking eruit is kun je rekoefeningen gaan doen.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 18:43

Oke heel erg bedankt! Ik ga het meteen bestellen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:45

Traumeel gel heeft alleen zin als de verrrekte spier onder de huid ligt. Zit er een bot, zoals hier misschien het schouderblad tussen kan het er niet goed bij.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 18:58

Oke... uhmm... Ik weet neit precies welke spier het is maar de dierenarts voelde volgens mij door in haar schouder te knijpen dat het verrekt was...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:21

er zijn ook Traumeel druppels, misschien is dat wat?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:29

Heeft weinig nut in de schouder. Ze zitten beide te diep om er wat op te smeren. Ik ben gaan koud water spuiten en veel wandelen op het harde (zoveel mogelijk rechtdoor).

Ik had dus een flinke peesblessure aan de binnenste spier in zijn schouder. Met een scan zat er een flinke beschadiging op later is hij voor 3 maanden het land op gegaan voor beter genezing.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 09:33

Nou ja baat het niet dan schaadt het niet dus toch maar proberen...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:13

Tja traumeel is toch niet goedkoop en als het vrij diep ligt is het toch zonde?. Koud afspuiten en dan vrij lang heeft meer effect.

Mensen willen tegenwoordig zo snel gaan smeren en voeren ipv het gewoon even goed de rust te geven.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:11

Kun je misschien beter de traumeel druppels bestellen, die werken van binnenuit. Dan weet je tenminste zeker dat je er niet voor niks wat opsmeert. Ik heb er hele goede ervaringen mee in ieder geval Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:23

Inderdaad, dat dus Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:50

Mijn vorige paard heeft ook eens door uitglijden een spier in haar schouder beschadigd.
Die heb ik eerst ong. een week gestapt aan de hand (rechtuit) en daarna is een maand het land op gegaan, met alleen 1 ander (rustig) paard zodat ze niet zou gaan rennen en gekke dingen zou gaan doen.
Toen ze weer terug op stal was ben ik begonnen met rechtuit stappen onder het zadel, daarna grote wendingen en later pas weer kleiner werk.
Ze mocht ook niet in de stapmolen.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 06:13

Ze staat al 6 weken stil en hierna zal ze in ieder geval nog een maand stilstaan. Dus het is niet zo dat ik het niet genoeg rust geef het is alleen dat ik er alles aan wil doen. Ze is pas vier dus het is helemaal niet erg dat ze zo lang stilstaat ht enige probleem met Zimba is dat ze niet rustig te krijgen is. Ze wordt nu niet bijgevoerd en staat 24/7 op het land en gaat daar ongeveer drie keer per dag (weet ik natuurlijk neit precies) helemaal uit haar potje. Ik kan het niet anders oplossen dan haar zo lang mogelijk rust geven want op stal wordt helemaal een drama...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 06:19

Ik zou een goede osteopaat ernaar laten kijken, die zijn erg goed met dit soort blessures. Of een goede fysio.

Wel goed navragen welke er goed is en welke niet.
Een slechte osteo kan je paard naar de filestijnen helpen ...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:33

Schouderbleassures zijn zo lastig uiteindelijk heeft de hele beschadiging van de pees in de schouder mij zeker een half jaar gekost. Uiteindelijk het land op was de beste oplossing ook al zou hij daar gek doen. Het was toch beter dan wandelen en op stal houden waar het probleem ontstaan is met vast liggen.

Ik had er een fysio bij alleen zitten alles in die schouder zo diep dat ultrageluid enz.. en masseren geen zin had was alleen maar geld weggooien net zoals die traumeel druppels.
Weiland en die rust daar was de enige en beste medicijn.

Mijn paard was toen ook 4 jaar net hengst af en net ingereden balen dus.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 07:47

Ja de DA zei alleen dat het met twee weken ongeveer wel over zou zijn omdat ze eigenlijk bijna niet kreupel loopt... Maar goed we zullen zien... Ik ga haar vandaag weer even laten lopen aan de longe en dan hoop ik dat ze goed loopt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:51

mag je longeren dan met een schouderblessure?
mijn dier heeft ook een schouderblessure gehad maar die mocht absoluut niet aan de longeerlijn...alleen maar rechte lijnen lopen.
zware bak was taboe, het liefste wel op de weide en stappen rechtuiit op het harde

ik heb wel gesmeerd met spiroflor of ook wel srl gelei.
mar evengoed zonder middel was het masseren al goed om de spieren los te houden en eventueel verkleving tegen te gaan...

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 07:54

Ik moest 1 keer per week kijken hoe ze liep aan de longe omdat het al bijna over was.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:00

mtamis schreef:
Ja de DA zei alleen dat het met twee weken ongeveer wel over zou zijn omdat ze eigenlijk bijna niet kreupel loopt... Maar goed we zullen zien... Ik ga haar vandaag weer even laten lopen aan de longe en dan hoop ik dat ze goed loopt.

Ik had op een gegeven moment het probleem dat op de lange lijnen goed ging dus niet kreupel maar zodra ik ging rijden en dan eenbocht doorging ging het mis. Wel werd het iedere keer beter.
Ik mocht na de blessure niet longeren moest er gelijk op wel lastig met een jong dier. Na het weiland had hij gelukkig geen conditie en een dikke buik dus was hij wel rustig.

Zou longeren voorlopig nog even voorkomen. Longeren mocht idd ook niet. De molen bij ons mocht wel aangezien die zacht was en redelijk groot.

Masseren had ook weinig tot geen effect de pezen/spieren liggen gewoon te diep ze kunnen er niet bij. Meeste fysio zullen het wel doen (centjessss). Het scannen was ook vrij lastig omdat het zo diep ligt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:14

ja bij jou was het de binnenste spier...maar die van mij had een trap gehad en zat het euvel dus op een plek waar je met massage wel bij kon komen.
ligt er dus maar net aan waar de blessure nou precies zit?