Mijn paard heet dit ook gehad en is weer teruggekomen en nu is het gelukkig weer over.
Bij mijn paard hebben ze toen de eerste keer alles gekraakt en gemanipuleerd, toen kreeg hij sputen in zijn kniebanden om die te versterken en spierversterkers (hormonen waar ze zich en beetje hengst van gaan voelen maar sneller spieren van opbouwen).
Na een tijdje kwam het terug, ik ben die eerste keer ook té voorzichtig weer gaan rijden. De 2e keer heeft hij weer gekraakt en gemanipuleerd en spierversterkers. Nu rijdt ik hem vaak over de weg en langs het kanaal, rechtuit dus, en dan de hele tijd felle overgangen naar voren maken, dus in middendraf wegdraven, terug laten komen maar daarin wel erg actief houden door een keer mt je been iets aan te tikken en dan weer flink weg! Dat vooral over de harde weg en daar is hij een stuk sterker van geworden. Eerst had hij ook moeite om dan van voor los te blijven en zn rug te gebruiken, maar nu gaat het behoorlijk makkelijk. Dus rechtuit veel de achterhand activeren en de grenzen opzoeken naar de middendraf en weer terug. Ohja, wat ik ook nog veel heb gedaan is schouderbinnenwaards en travers, hierdoor moet het stuwbeen en draagbeen afwisselen waar ze met een scheve heup nogal moeite mee hebben.
Mijn instructrice zei zelfs dat het haar opviel dat hij zo veel sterker was geworden! En dat hij veel makkelijker zijn ritme bleef houden.
Succes! Ik hoop dat je hier wat aan hebt