Hai Bokkers,
Ik hoop dat iemand wijze raad voor mij heeft...
Mijn paard is 25 jaar en heeft narcoleptie. Hij valt geregeld bijna om,maar laatste tijd valt hij ook echt om. Hierbij beschadigd hij steeds zijn voor en achter benen, wat weer resulteert in wonden. Omdat hij steeds weer valt blijven de wonden open gaan. Het probleem is ook nog eens dat hij door zijn ouderdom wat stijf is en heel moeilijk kan opstaan, dus hij draait eerst 2,3 rondjes op zijn kont om daarna kreunend op te staan...
Volgens de da mag ik ze niet verbinden want dat wordt alleen maar erger... Ik merk ook dat hij oud begint te worden, laatst liep hij op de terug weg van een buitenrit gewoon langs ons huis/stal...ipv naar zijn stal? Dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij heeft tevens buiten niet echt veel zin meer om te rijden en als we een stukje draven gaat hij al snel zwaar ademenm, dit is echter eigenlijk ineens gekomen, want hij was altijd zo vol leven en enthousiasme...
wat moet ik nu doen? Is hij echt op aan het raken of maak ik me teveel zorgen? Maar wanneer is nou dat moment dat het niet meer kan?
Kunnen jullie me advies geven want ik weet het gewoon echt niet meer wat ik kan doen... wel drie, vier keer per dag spuit ik de wonden weer schoon en doe ik weer zalf etc op...
Ik hoor het graag...
Groetjes ILse