Wat me echter meer verontrust is dat hij na drie weken nog altijd kreupelt. Ik zag ook aan de zijkanten van z'n sprongen: dik gevulde, zachte bobbel, en dit voor een nog maar 2-jarig paard. Ik heb al twee veeartsen doen komen en elk gaven ze een verschillende diagnose. Toen de laatste kwam zei hij me dat ik 4 weken moest wachten, tot de hoeven weer wat gegroeid zijn.
Deze avond zag ik dat de bobbels er terug waren. Ik voel me zeer slecht en weet niet wat doen. Ik vrees dat ik een paard gekocht heb met een zwak beendergestel. Toen ik hem ging kopen liep hij als een trein, zou tenslotte zo moeten zijn voor zo'n jong paard die niet moet werken. Ik ben bang dat ik voor de zoveelste keer bedrogen ben en dat ik niet zal kunnen rijden met het paard, binnen twee jaar. Hij staat ook nogal erg 'onder' met z'n achterbenen, maar ik dacht dat dat typisch was voor dit ras.
Kan iemand me geruststellen dat ik niet hoef te panikeren? Zou hij misschien nog door goeie verzorging kunnen versterken (vb door supplement bij te geven ter versterking van de zachte delen zoals MSM)? Ik weet dat het moeilijk oordelen is via forum, de veearts kan het nog niet terplekke, maar misschien kan iemand me toch wat advies geven of maakt hetzelfde mee
!!