Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Alicia2u schreef:Geen probleem, als je een cursus hebt gedaan en je genioeg in de theorie hebt verdiept kan af en toe een randje afschaven echt geen kwaad. Ik doe hetzelfde met mijn paard en maar goed ook, ander kon de smid elke twee weken komen! Zolang je niet gaat snijden/spijkeren etc. moet je wel heel veel raspen voordat je in het leven zit hoor!
Gaat prima hoor

heiditjj schreef:Ik doe het ook. Mijn hoefsmid heeft gezegd dast het kostenplaatje (ivm steeds vaker moeten bellen) steeds hoger zou worden. Mijn paardje krijgt platvoeren en hij vertelde dat ik gewoon de "uitstekende" delen aan de achterkant weg kon schaven zonder problemen. Ik doe dit ook bij mijn ijslander die scheef afslijt en daar heb ik nog nooit commentaar op gehad van de smid.

_Skess_ schreef:klopt, als je aan die kant vijlt dan krijg je alleen maar ergere platvoeten. Je moet dan van de toom afblijven en de zijkanten bijvijlen
ik kwam zo even niet bij de naam.madamX schreef:Alicia2u schreef:Geen probleem, als je een cursus hebt gedaan en je genioeg in de theorie hebt verdiept kan af en toe een randje afschaven echt geen kwaad. Ik doe hetzelfde met mijn paard en maar goed ook, ander kon de smid elke twee weken komen! Zolang je niet gaat snijden/spijkeren etc. moet je wel heel veel raspen voordat je in het leven zit hoor!
Helemaal mee eens, doen we hier ook.
@mirjam4: voor draaimolen paarden kan je toch ook gewoon een houtschaafmachine gebruiken? Hoe ging het proefdraaien? Arm beest...
heiditjj schreef:_Skess_ schreef:klopt, als je aan die kant vijlt dan krijg je alleen maar ergere platvoeten. Je moet dan van de toom afblijven en de zijkanten bijvijlen
Ja dat bedoel ik geloof ikik kwam zo even niet bij de naam.
De achterkant van de zijkant dus...
maar mijn hoefsmid heeft me wel uitgelegd hoe ik het moet doen. Is dus inderdaad alleen bijvijlen, en niet bekappen of de stand veranderen ofzo.