Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Skess_ schreef:Je bezorgt je paard een hoop stress door zo'n verdoving en uit ervaring weet ik dat verdovingen soms helemaal niet helpen als ze zich druk maken....
Simone_Gp schreef:_Skess_ schreef:Je bezorgt je paard een hoop stress door zo'n verdoving en uit ervaring weet ik dat verdovingen soms helemaal niet helpen als ze zich druk maken....
Ik neem aan dat de TS een verdoving gebruikt die voor haar paard prima werkt en dan bezorgt zij haar paard juist MINDER stress, lijkt mij...
_Skess_ schreef:we hebben langer gewacht dan de tijd wat op de verpakking stond. Verdovingsmiddel zal dus goed moeten werken. En nee, wij konden echt niet doen wat we moesten doen. Paard werd erg wakker en stond wel te slapen in de wei toen we kwamen. Ze had het echt wel in de gaten ondanks de verdoving.
Simone_Gp schreef:Ik zit nu eigenlijk wel een beetje op een reactie van TS te wachten...
Zahlina schreef:Zelf doen is een optie die we nu bespreken maar ik zit er echt niet om te springen omdat te doen omdat het heel ander werk is dan hoeven uitkrabben.
Het risico zit er dan ik dat ik zelf onder het paard beland of dat het vertrouwen wat we nu hebben geschaad wordt.
madamX schreef:Een verdoving zou niet mijn keus zijn, alleen als het écht niet anders kan; heb je al geprobeerd gebruik te maken van zijn eigen endorfinen door middel van een praam???
Ik weet dat er lastige gevallen bestaan..... De beste oplossing lijkt mij proberen met een praam en daarnaast eindeloos oefenen, dat het dier vertrouwen krijgt.... Ik weet dat het lang kan duren maar dit lijkt mij de meest vriendelijke oplossing.
Verdovingen kunnen schadelijk zijn in meerdere opzichten, daarom alleen doen als het echt niet anders kan.... Liever met geduld vertrouwen winnen. Succes
Martine__ schreef:Bij ons krijgen de paarden altijd een beetje verdoving. Gewoon voor het geval dat.
En laten beslaan met een praam lijkt me echt geen oplossing. Staat je paard daar bijna een uur met een praam. Nee dan maar 2 streepjes verdoving