Paard heeft wondjes op zijn neus

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Paard heeft wondjes op zijn neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 13:33

Hoi!

Mijn paard (met een witte neus) krijgt ineens een paar wondjes op zijn neus, het is ook nogal rood en hij heeft een paar korsten.. Hoe is dit ineens gekomen!? de andere paarden op de wei hebben hier geen last van.

En wat voor zalf of iets dergelijks zou ik kunnen gebruiken?

Liiesjjj

Re: Paard heeft wondjes op zijn neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:34

Dat heeft mijn verzorgpony ook al.
Ik heb iig geen idee wat het is.. ik volg dit topic even Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:35

Dan is zijn snuitje aan de zachte kant en raakt het door het grazen open. Ik zou er iets van uierzalf op smeren om de huid een beetje te beschermen.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 13:37

Dus hij krijgt hele korsten op zijn neus alleen vanwege het grazen? apart! is dit ook nog te voorkomen?

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:40

Onze pony heeft hier ook last van in de zomer. Ze heeft ook een hele bleke neus. Zou het geen vorm van zonnebrand zijn?
Ik smeer haar neus in met zonnebrandolie met een hoge factor (voor kinderen) en dan is het bij haar over. En komen er geen korstjes en vlekjes meer terug.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:43

Heeft mijn pony ook, ik heb het op tijd ingesmeerd met zonnebrandcreme om erger te voorkomen, nu neemt de verbranding alweer af.
's Ochtends voor ze de wei op gaat wordt haar neus (en deel van de bles, die verbrand ook) ingesmeerd met zonnebrandcreme die 8 uur goed blijft, en waterproof is en 's avonds smeer ik haar neus in met vaseline om het vet te houden.
Zo gaat dat wel heel goed. Ik wil nog wel een field relief neusnetje halen tegen de zon, dat is toch net wat makkelijker!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:47

mijn pony heeft dit ieder jaar komt door de zon. Haar neusje verbrand altijd ik smeer er altijd zwitsel zonnebrand creme op factor 30. Dit kan ook komen door de plant beerenklauw. Dikke stengel met vocht en witte bloemen. Als paarden deze bloem eten dat komt die vloeistof op hun neus deze brand en daar krijgen ze korstjes van. Maar gewoon smeren met zonnebrand creme. Uierzalf kan ook maar als de zon schrijn wordt uierzalf erg warme dat gaat branden en dan maak je het alleen maar erger.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:50

Meestal is het dan verbrand zelfs mijn fries heb de neus verbrand! Gewoon insmeren met zonnebrandcreme (ik gebruik zwitsal vaak) Omdat die andere nogwel eens gemeen prikken of minde rlang blijven zitten

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:12

zwitsal zonnebrand creme tegen het verbranden en de korsten
en gewoon nivea of uiercreme er opsmeren, goed vethouden dan kan het ook nie tmeer zo droog zijn

Sun_day1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:22

Dit is waarschijnlijk idd omdat ie verbrand is!
Idd gewoon wat Zwitsal op smeren of dergelijke.

Het paard van m'n vriendin is helemaal spier & spier wit (tenminste als ze niet gerold heeft) maar haar neus was ook verbrand! Ik schrok me dood! Bloos Haha! t zag er erg raar uit, allemaal korsten waarbij sommige zelfs open waren! Ach gut

Veel succes ermee! Haha!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 12:08

suuske schreef:
mijn pony heeft dit ieder jaar komt door de zon. Haar neusje verbrand altijd ik smeer er altijd zwitsel zonnebrand creme op factor 30. Dit kan ook komen door de plant beerenklauw. Dikke stengel met vocht en witte bloemen. Als paarden deze bloem eten dat komt die vloeistof op hun neus deze brand en daar krijgen ze korstjes van. Maar gewoon smeren met zonnebrand creme. Uierzalf kan ook maar als de zon schrijn wordt uierzalf erg warme dat gaat branden en dan maak je het alleen maar erger.

Ik denk dat het ook kan komen door de plant beerenklauw ja, die staat hier ook. Helpt zonnebrandcreme er dan ook tegen?