Supplementen en slobber vraagjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Supplementen en slobber vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:36

Ik zat me af te vragen, aangezien je vaak leest dat je slobber niet meer dan 2 tot 3 keer per week mag geven (tenzij oud paard oid natuurlijk). Mijn pony krijgt nu 2 keer per week een volle voerschep slobber met water, maar kan ik dan bijvoorbeeld wel 4 keer per week een halve schep geven? Of hoe werkt dit? Clown

Want voor het toevoegen van supplementen ed is slobber natuurlijk wel erg handig, ik wil nu wat spul van de paardendrogist gaan bijvoeren die zeggen te helpen tegen haar dingetjes. IJslands zeewier tegen haar opgezwollen speekselklieren (behoorlijk dik) en Biosaf tegen haar verstopte talgkliertjes.
Of moet ik het gewoon houden bij 2x in de week slobber en dan de andere dagen een schep muesli ofzo? De stalhoudster voert haar brok tegelijk met de andere paarden (dan ben ik er niet), maar na het rijden krijgt ze altijd wat extra's.
Of moet ik helemaal niet aan die supplementen beginnen en zijn er andere oplossingen? Wil ze eigenlijk gewoon tijdelijk gebruiken tot het voorbij is, dus niet voortaan.
Ze krijgt wel knoflook door haar slobber, voor een goede vacht.

Emma82

Re: Supplementen en slobber vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:41

Hoi BrittKitt,

Er wordt vaak geadviseerd om Slobber bijvoorbeeld 3 maal in de week te voeren. Echter is Slobber niets anders dan een complete muesli die je met water aanmaakt en je kunt het prima dagelijks voeren, is geen enkel probleem!! Wel opletten dat je paardje er niet te dik van wordt, anders moet je het andere krachtvoer iets reduceren. Je kunt het dus best elke dag voeren, of 4 x per week, wat je wilt Vingers aflikken Is inderdaad erg handig voor supplementen!

Britt

Re: Supplementen en slobber vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 09:30

Heeft er voor de rest helemaal niemand meer iets te zeggen? Tong uitsteken