drukplekken van peesbeschermers???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

drukplekken van peesbeschermers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:10

hallo,
mijn paard heeft denk ik drukplekken van de peesbescherms op de voorbenen... maar ik weet het eigelijk niet zeker want, ik voelde over der benen heen en toen voelde ik ineens allemaal bulten op der been (net zo groot als de helft van knikkertje) en ik wou zo die haren weg doen alleen toen kwamen ze er zo af met huid en al (ik hoefde helemaal niet hard te trekken vielen er bija gewoon af) en toen zag ik dat er wondjes zaten....en ik weet nie zeker of het dan drukplekken van de peesbeschermers kunnen zijn want het zit wel precies aan de voorkant waar die 2 elastieken zitten voor de peesbescherms vast te maken..!!
weten jullie misschien wat het is? en wat kan ik er dan aan doen? want ik rijd nu wel met onderlappen en bandages maar ik weet nie of dat wel goed is dan..!!

kel_tje

Re: drukplekken van peesbeschermers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:53

en moet ik er uierzalf opsmeren ofzo?? of juist niks?

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:34

kan niemand mij helpen??

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:18

zou best kunnen dat het van je peesbeschermers komt. als ik jou was zou ik de onderbenen even wassen met betadine scrub en de peesbeschermers een tijdje niet meer om doen tot de plekken echt goed weg zijn.

en voortaan de peesbeschermers wat losser om doen mischien. die van mij ziten ook niet strak bij mijn paard ik verlies ze liever dan dat ze te strak zitten.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:21

ze zitten bij mij ook helemaal niet strak want dat durf ik niet omdat ze pas een peesblessure heeft gehad, en daarom wil ik eigelijk ook wel liever dat er iets om der benen zit...misschien hebben der peesbeschermers geschuurd ofzo maar misschien kan ik dan beter onderlappen en bandages om doen of toch maer echt niks? en ik heb der benen vandaag gewassen met betadine scrup;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:25

Komt wel vaker door peesbeschermers, die dingen zijn ook keihard. Ik zou als ik jou was voor 3 in 1 beschermers gaan mochten de peesbeschermers eigenlijk niet echt noodzakelijk zijn. Die zijn van neoprene en een stuk zachter waardoor je paard niet meer van die drukplekjes krijgt.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:23

Miss_Montana schreef:
Komt wel vaker door peesbeschermers, die dingen zijn ook keihard. Ik zou als ik jou was voor 3 in 1 beschermers gaan mochten de peesbeschermers eigenlijk niet echt noodzakelijk zijn. Die zijn van neoprene en een stuk zachter waardoor je paard niet meer van die drukplekjes krijgt.

helemaal mee eens wat hierboven word geschreven, die van mij kreeg ook altijd plekjes van mijn peesbeschermers (en nee, ze zijn niet te klein ofzo). Ik heb nu ook 3 in 1 beschermers.