weten jullie wat het zou kunnen zijn?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x__beauty

weten jullie wat het zou kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 08:57

hallo,

gisteren ging ik met een vrienden ( larnaca ) naar onze paarden toe, en alle paarden stonden gewoon voorin in onze wei en tot onze verbazing stond caprice er niet, dus we ginen een rondje lopen door de wei ( we hebben een érg grote wei ) en daar zagen we Caprice ( mijn pony ) helemaal in haar eentje staan, nou dat is niks voor mijn pony want het liefste is ze continue bij andere paarden in de buurt. dus ik Caprice halen, maar ze liep erg duf en ze voelde heel koud aan normaal is een paard was warmer maar ze was echt ijskoud. vervolgens hadden we ze in de bak even gezet en kwam ik met een appeltje aan die at ze niet op ze liet alles vallen , nou normaal als ik met een appeltje aankomen weet ze niet waar ze moet kijken , dus ik dacht nou dan pak ik een handje brok die at ze al helemaal niet op , daar had ze nog eens aandacht voor..
ze blijf maar gewoon met haar hoofdje naar beneden staan en stilstaan terwijl ze normaal lekker gaat dollen met Jimmy van ( larnaca ) ze was heel erg aanhankelijk ik mocht overal aankomen , normaal vind ze het niet prettig als iemand aan haar mond of oren zitten en nu liet ze alles toe, ze bleef maa'r zo '' dood '' staan.
dus ik ging haar maar even poetsen en toen kwam ik er achter dat ze zeer zeer zeer erge diaree had. dus ik ging dat maar even afspoelen en mee dat ik haar aan het afspoelen ben, komt er een lading poep het leek net water, een beetje rood bruinig uit haar kont nou ik schrok me rot want ik wist wel dat ze diaree had want ze staat nog niet zo érg lang op een nieuwe wei met vers gras, maar dit. dit had ik nog nooit gezien. maar toen het eruit was luchte het volgens mij wel bij haar op , want ze ging meteen weer een beetje lopen niet ver maar toch. dus ik stond even te kletsen met mensen van stal over Caprice. dus ik keek lag ze daar maar ik wilde haar net terug zetten dus ik ging erna toe , en normaal staat ze gelijk op als er iemand aan komt, en nu kon ik zo lekker tegen haar aan kruipen maar dat was natuurlijk niet de bedoeling dus ik ging maar een beetje trekken aan het touw, maar ze bleef maar liggen , dus Lotte ging tegen haar kont aan duwen nou weer geen beweging nou het duurde even dus toen dacht ik , laat ik maar een zweepje pakken , nou in het begin reageerde ze er ook niet echt op en toen hebben we haar naar 5á10 minuten toch omhoog. Dus wij terug in de wei zetten , ik fietste nog maar net weg lag ze weer in de wei.. dus nu ga ik er dadelijk weer heen kijken hoe het nu gaat! maandag gaan we ook even een wormenkur geven want ik heb haar nu pas 1/5maand en ik weet niet wanneer ze voor het laatst wormen spuit heeft gehad. maar de mensen van stal dachten dat ze geen wormen had.

kennen jullie deze verschijnselen toevallig?
of weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
zouden jullie alsjeblieft dan willen reageren !?

alvast bedankt voor het lezen!

Tilmar

Re: weten jullie wat het zou kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:59

Dierenarts bellen?

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:14

Ik zou even de DA bellen femke.. Dat is toch stukke duidelijker. En dat ze niet op wilt staan is niet goed. Maar dat weet je zelf ookwel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:16

Meteen een dierenarts bellen. Kan iets kleins zijn maar ook iets erg vervelends. Dat kan niemand via de computer beoordelen.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:07

Ben je er al weer geweest? Ik zou idd ook de dierenarts bellen, die heeft ervoor gestudeerd en kan het beter beoordelen van wij vanaf onze computer!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:42

Klinkt als koorts in combinatie met koliek; maar niemand op dit forum zou een specifiek antwoord kunnen geven met dergelijke gevallen: je moet er echt iemand naar laten kijken. Voor dergelijke symptomen heb je echt meer info nodig (temperatuur, darmwerking, kleur ogen, etc.etc.etc) Dierenarts raadplegen dus.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:26

Beetje vaag dat je gewoon naar huis gaat.
Je zou op z'n mist even bij je da kunnen informeren.
Weet je ondertussen al meer??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:30

Ik ben niet snel een d.a maar had dat nu toch al gedaan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:33

Denk idd dat je meteen n dierenarts had moeten bellen, maar goed, het zij zo. Hoe gaat het nu? Heb je al gebeld, of hoe gaat het nu met je knollie dan?
Moest idd ook aan koliek en koorts denken, mar goed, zoals al gezegd, dat kunnen wij als niet dierenartsen niet met zekerheid zeggen...
Groetjes, mij

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:02

Inderdaad een dierenarts bellen. Snap niet helemaal waarom je haar terug gezet heb en naar huis bent gegaan?!?!?
Maar hoe is de situatie nu?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:40

Weet je al wat meer?
Hoe gaat het nu met haar?
Ik vind het nooit zo netjes dat mensen advies vragen en vervolgens niets meer laten horen. Nors opkijken
Of het moet natuurlijk zo zijn dat je ,doordat ze echt heel ziek geworden is, geen tijd meer gehad hebt om ons op de hoogte te houden.
In dat geval heel veel sterkte, ik hoop in ieder geval dat je de raad om er een veearts bij te halen opgevolgd hebt.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 09:35

Aukelizzy schreef:
Weet je al wat meer?
Hoe gaat het nu met haar?
Ik vind het nooit zo netjes dat mensen advies vragen en vervolgens niets meer laten horen. Nors opkijken
Of het moet natuurlijk zo zijn dat je ,doordat ze echt heel ziek geworden is, geen tijd meer gehad hebt om ons op de hoogte te houden.
In dat geval heel veel sterkte, ik hoop in ieder geval dat je de raad om er een veearts bij te halen opgevolgd hebt.

nou, ik bepaal natuurlijk gewoon zelf wanner en wat ik wil doen op bokt, Knipoog

Bedankt, Lachen
ja ik heb de dierenarts gebeld en die was er maandag.
en het gaat nu weer harstikke goed met Caprice, & het was niks ernstigs ze had geen koliek of iets, het waren wormen + een sterke verkoudheid.
ze heeft nu een wormenkur gehad want die had ze dus blijkbaar nooit gehad bij de vorige eigenaar Knipoog

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 09:37

Famke_93 schreef:
Inderdaad een dierenarts bellen. Snap niet helemaal waarom je haar terug gezet heb en naar huis bent gegaan?!?!?
Maar hoe is de situatie nu?

ik ben naar huis gegaan , omdat ik A 2 á 3 minuten er vandaan woon, & omdat ik aan de mensen van stal had gevraagt of ze haar in de gaten wilde houden. & als er wat was wilde bellen
en ik moest naar een verjaardag van me opa die in het ziekenhuis lag!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:45

nou gelukkig dat het weer beter ging. Dat ik jou verhaal hoorde dacht ik eerst aan uitdroging, ook omdat ze diaree had. maar gelukkig weet je nu wat het is.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:03

Toch had ik als het mijn paard was geweest de dierenarts er direct bij gehaald. En niet eerst naar de verjaardag van mijn opa gegaan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:08

Voortaan even de DA bellen.
Had je prima kunnen doen in de tijd dat je dit topic schreef Bloos

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 12:02

Silence schreef:
Voortaan even de DA bellen.
Had je prima kunnen doen in de tijd dat je dit topic schreef Bloos

dieranarts is gweest! Knipoog

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 12:02

upperlady schreef:
nou gelukkig dat het weer beter ging. Dat ik jou verhaal hoorde dacht ik eerst aan uitdroging, ook omdat ze diaree had. maar gelukkig weet je nu wat het is.

ja inderdaad, ben oook blij dat het niks ernstigs is, Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 06:43

Ja, maar in eerste instantie niet...

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:24

Silence schreef:
Ja, maar in eerste instantie niet...

Amen Bloos

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 11:21

ik kan toch , ook gewoon eerst vragen voor dat ik dierenarts bel.
reageer dan gewoon niet als je alleen maar zo bijdehand kan doen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:41

x__beauty schreef:
ik kan toch , ook gewoon eerst vragen voor dat ik dierenarts bel.
reageer dan gewoon niet als je alleen maar zo bijdehand kan doen!

Jij stelt hier een vraag, waardoor mensen zich meteen zorgen maken over je paard. Ze reageren snel. Vervolgens laat je niks van je horen terwijl je wel tussentijd op Bokt geweest bent. Als je na een paar dagen reageert zeg je, dat je zelf wel bepaalt wanneer je reageert. Mensen gaan dan gewoon een beetje geirriteerd reageren. Zeker omdat vanuit je eerste post al heel duidelijk is, dat er hier een DA bij moet komen.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:57

fyn.