een lastig probleem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mait

een lastig probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:56

Ik zit met een probleem...
Mijn haflinger heeft jaren met een slechtliggend zadel gelopen. Ze was toen nog niet van mij en ik was een leek op het gebied van zadels. Inmiddels is ze van mij en heb ik haar in de sport lopen met een volledig aangepast zadel.
Alleen begin ik wel tegen problemen op te lopen.
Ze is verschrikkelijk sterk en (tja daar ben je een haflinger voor) eigenwijs (zo ruiter zo paard? Bloos ). Ze is in staat me er voorover af te trekken, ze houdt constant druk en 'trekt' heel erg. lang en laag is geen optie.
nu heeft ze haar bouw niet echt mee, ze is wat lang in de rug, korte voorbeentjes en langere achterbenen maar niet overbouwd.
Nu probeer ik al lange tijd om haar wat meer op de achterhand te krijgen voor de M.
Hier heeft ze erg veel moeite mee en valt volledig uit elkaar. ze is wel lekker los in rug/nek.
Van zichzelf is het niet het meest voorwaardse paard, maar ze wil het (over het algemeen) wel allemaal voor je doen.
Maar we blijven toch altijd tegen dezelfde problemen aanlopen. Middendraf en middengalop zijn onvoldoende. ookal kan ze best verruimen (buiten met haar neus in de lucht strekt ze zo een halve meter over), ze schuift haar achterhand er meer onder dan dat ze hem eronder zet. Het lijkt wel of ze het niet kan...
Nu zit ik eraan te denken gewoon eens iemand naar het rug te laten kijken. Ook omdat ze vroeger veel gesteigerd heeft etc.
Waarschijnlijk denken jullie nu: "waarom denk je daar nu pas aan?" nou omdat ik voordat ik M startte mijn paard niet zo op de achterhand heb gereden en ik dus het probleem niet ben tegengekomen.
Mijn zadel is dus volledig aangepast, tandarts komt jaarlijks en nu vind ik het toch tijd worden voor een rugcheck.
Het aanleuningsprobleem is zo erg dat ik het gewoon niet meer leuk vind om te rijden, altijd dat getrek en gepiel,...
Ik hoop dat jullie enig idee hebben wat/wie ik hiernaar kan laten kijken.
Ik woon in de omgeving Beilen (midden-drenthe)
alvast bedankt, ik zit er echt mee

taffy

Re: een lastig probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:19

Wat de spieren echt! los maakt is een behandeling van http://www.happy-athlete.nl
Spieren die verkleeft zijn worden nooit vanzelf weer los.
Het is meer dan 'een massage',de behandeling is vaak wel pijnlijk voorhet paard,maar het resultaat is een super los paard!