Sportsfit muesli

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Sportsfit muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 07:58

Nu die nieuwe muesli van pavo Sportfit op de markt is gekomen (is toch nieuw? Bloos ) begin ik me een beetje af te vragen wat ik wil voor mijn pony.

Dustin is een forester van bijna 14 die klasse 2 endurance loopt en 6x per week loopt. Hij is vaak erg druk. Sins ik hem pavo aura koeken voer in combi met subli EnergieMix is hij stukken relexter.

Nou had ik dus het idee dat de sportsfit muesli een soort van zelfde efect op hem zou hebben. en ik denk dat het ook goedkoper is als wat hij nu krijgt + hij is een beetje op de EM uitgekeken.

Wie heeft nog meer een drukke pony of paard op Sportsfit muesli en gaat dat goed kwa drukheid? Hoe duur is zo'n zak muesli? en zijn alleen koeken + EM wel voldoende voor een pony die zoveel doet of heeft hij wel wat extra's nodig? Wat vinden jullie verder van deze muesli?

Nicole85

Re: Sportsfit muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:07

Ik rijd dan nog geen klasse II, maar klasse I..
Maar ik geef ook sportfit aan mijn bijna volbloed arabier (87,5 % )

In het begin heb ik de fout gemaakt er teveel van te voeren, waardoor hij bijna tegen spierbevangenheid aan zat (in combi met vers gras en voordroog).

Momenteel krijgt mijn paard maar een kwart schepje per dag.
Gedragsmatig is hij nog gewoon, niet springerig.. niet opgefokt.. Gewoon rustig.

Per zak betaal ik rond de 14 euro..

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:21

Ik voer het ook, mijn paard is in gedrag ook gewoon rustig en fijn te rijden. Ik betaal ruim 15 euro

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:12

mijn paard dat klasse 2 loopt staat op die muslie EN op EM. het om is om de olie pijl op pijl te houden snappie.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:48

dit voer ben ik sinds kort gaan voeren en vind mijn paard veel energievoller, niet in negatieve zin, maar mijn paard zit erg goed in haar vel!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:17

Ik heb hier thuis ook zo´n beestje staan die je niet te hoog in het voer kan zetten.
Ik geef ´s morgens 2 scheppen muesli en ´s avonds en ´
´s avonds krijgt ze ook nog 1.5 zemelen(nat gemaakt natuurlijk).
Waudrey kan niet op minder voer, want dan wordt ze veelste dun.
Ik ben blij dat ik dit kan voeren, want als ik d'r 4kg brok zou geven, zou ze denk ik een beetje teveel energie hebben!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:49

Ik voer het ook, ben wel minder gaan voeren omdat hij er toch wel wat heter van wordt. Niet gemeen heet, maar tocht iets te. Hij staat 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer en krijgt nog wat supplementen ernaast en dat gaat supergoed. Hij vindt het ook erg smakelijk.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:20

Ik heb ook gekeken naar de Sportsfit, maar heb toch gekozen voor kruidenmeusli omdat daar nog meer vet in zit.

Anouar wordt niet feller of minder fel van voer, dus ik merk ook geen verschil bij hem.