Ataxi, wat is het nu precies ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:28

Ow ja.....paard met schuddend hoofd, mijn zoveelste geval van pech. Na de pech met Brenda verder met een nieuw paard, Igor (ruin, v. Chronos).
Zie ook mijn avatar. Beetje moeilijk paard in het begin, maar na 1,5 training en veeeeeeeeel liefde begon het aardig te gaan en was eindelijk klaar om onze eerste wedstrijd te rijden. De zaterdag voor de wedstrijd even proefje oefenen, helaas, het pakte anders uit. Hij deed ineens moeilijk met nageven en buiging. Alweer werd er gedacht aan spierpijn en toch wedstrijd maar afgezegd. Helaas werd het van kwaad tot erger.... van stijfheid in hals en rug tot slaan met het hoofd totdat normaal lopen zowat onmogelijk werd. De veearts kon geen diagnose stellen en na een half jaar 'aanmodderen' toch moeten afmaken met een onduidelijke diagnose (waarschijnlijk nekwervel letsel door vastrollen in stal of iets dergelijks Huilen maar geen ataxi

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 14:12

Als ik dat zo lees, zakt de moed me in mijn schoenen... Ik hoop echt dat de klachten bij Pyra overgaan, en dat het geen vorm van ataxi is. Haar moeten laten afmaken, dat zou ik niet overleven denk ik. Heb al heel wat met haar meegemaakt, en ik hoop nog jaren van haar te kunnen genieten. Ik vrees allemaal, zoals ik al eerder zei, dat het te maken heeft met het snukken aan de muur, waardoor er dus een grote druk achter haar oren is onstaan.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:15

Je zou eens Bioscan kunnen proberen om te kijke nwaar het probleem zit
of Rodinde Hoogenraad. Ik heb een merrie met Wobbler bij haar heeft het
allemaal niet geholpen. Ik rij met haar recreatie wat stappen en een stukje draf en dat gaat haar goed af.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 20:33

Ik ben bij rodinde geweest, maar die komt nooit meer aan mijn paard hoor !! nooit meer, die heeft niet eens goed gekeken naar wat de klachten waren, en is gewoon maar gaan slaan met die hamers van d'r, nee hoor, dat heeft me al veel te veel geld gekost.
Ik hoop dat ik dit voorjaar wedstrijden me 'r kan starten, en dan kan ik pas bekijken of het te doen is voor 'r.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:18

Misschien kun je wel een keer een veearts van je eigen keuze naar die nek laten kijken om te zien of er beschadigingen zijn. Wellicht is er iets dat makkelijk te verhelpen is, dat kan.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 13:22

hoi , ik heb Rodinde ook nooit gezien maar ik hoorde goede dingen over haar. Ik zelf heb ervaring met Bioscan en een homeopaathe en die zijn me goed bevallen.

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:30

het ligt dus aan de oorzaak en die is zo niet te achterhalen. Het beste is inderdaad gewoon een onderzoek van een dierenarts met wat foto's. natuurlijk ben je bang voor een rampzalige diagnose, maar je onrust is wel weg. Wat ik in amerika heb zien helpen met een veulen wat een hele hevige aanval kreeg van wat leek op ataxie, een volledige sportmassage van de toen toevallig aanwezige therapeut en een uur later liep dat veulen weer vrolijk rond. Blijf hopen, vraag duidelijkheid voor jezelf en voor je paard en laat er wat aan doen, als er niks was , deed ie het ook niet. Een paard liegt niet. Het hoeft helemaal niets ernstigs te zijn.