Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:men neme een gieter water men lopen met gieter naar de paarden en men gieten een beetje water over alle 4 de hoeven? en of je dat elke dag doet of eens in de week of 2 keer per week oid zou je dan zelf kunnen kijken?ik weet niet of dat gewoon een optie is?
edit: ships... ik zie dat je ze al elke dag natmaakt hmm... *gaat iets nieuws bedenken*
Maartje1990 schreef:olien vetten absoluut niet! dat is dus zóooooo slecht hé... opzich als je paard 24/7 buiten staat zou het opzich mee moeten vallen omdat er 's nachts ook dauw op het gras zit etc. en het vochtig is. Ik weet niet of jou paarden ook daadwerkelijk 24/7 buiten staan?
Maartje1990 schreef:zoals eigenlijk ook al in de beginpost staat. dat houd het water tegen of anders gezegt dat sluit de hoef afniet goed dus
elinee_ schreef:Maartje1990 schreef:zoals eigenlijk ook al in de beginpost staat. dat houd het water tegen of anders gezegt dat sluit de hoef afniet goed dus
oke nog nooit van gehoord. maar het zal dan wel ..
Maartje1990 schreef:men neme een gieter water men lopen met gieter naar de paarden en men gieten een beetje water over alle 4 de hoeven? en of je dat elke dag doet of eens in de week of 2 keer per week oid zou je dan zelf kunnen kijken?ik weet niet of dat gewoon een optie is?
edit: ships... ik zie dat je ze al elke dag natmaakt hmm... *gaat iets nieuws bedenken*
Arabesk schreef:Water droogt de hoeven niet uit. Vetten en olieen drogen de hoef uit, omdat het water afstoot.
NatasjaM schreef:Ff de knuppel in het hoenderhok gooien...![]()
De plaatselijke fokker van Gelderse paarden hier in het dorp raadde me een keer een middeltje aan wat volgens hem absoluut werkte! Hij deed het al jaren....
Men neme: 1 satéprikker, 1 grote plastic fles.
Men doet: met die satéprikker 's morgens vroeg naaktslakken prikken en deze in de fles stoppen, daarna de fles een paar dagen in de volle zon laten staan zodat de slakken 'smelten' en daarna de overgebleven smurrie op de hoeven smeren....
Je kunt je misschien voorstellen dat ik deze tip nooit heb uitgeprobeerd