Problemen vanalles wat...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Problemen vanalles wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 16:27

Ik zit met een aantal probleempjes bij mijn paardje....

Vorig jaar oktober heb ik een reading laten houden omdat ik ten einde raad was met mijn dier. Hij werd sloom en was niet meer vooruit te branden. Later begon hij te bokken en steigeren. Ik wist dat hij me iets duidelijk wilde maken. Toch maar besloten een reading te laten doen. Daar kwam uit dat hij veel pijn had. Vooral in de achterbenen. Hij heeft erg veel moeite met de achterhand en maakt met 1 achterbeen een kortere pas dan de andere. Verder heeft hij tijdens het rijden een rare ademhaling. Net of hij het benauwd heeft ofzo. Ook hoest hij de afgelopen tijd weer erg veel. Hier is al een aantal keer een DA bij geweest. Zelfs voor longonderzoek naar de kliniek, maar alles was schoon. Afijn er werd mij aangeraden om bloed te laten prikken en dan vooral op de nier en leverfunctie. Ze wist voor 99% dat dit wat afwijkend was en dat de longproblemen hier ook vandaan kwamen. Dus ik heb door de DA bloed laten prikken. En inderdaad meneer had afwijkende waarden van de nieren en lever. De volgende stap van de DA was urine opvangen om te kijken of daar eiwitten in gevonden werden...Dit gedaan, maar daar kwam niets uit. De leverwaarden waren niet zodanig afwijkend dat daar actie voor ondernomen moest worden. Ze wou een maand later weer bloed prikken en de waarden dan vergelijken. Dit heb ik tot nog toe niet weer gedaan omdat ik mijn paard toen volledig op rust heb gezet vanwege zijn achterhand en dergelijke dat hij daar zo'n last van had. Ik heb een paardenmasseur van happyathlete laten komen. Die heeft 3 behandelingen gegeven. Mijn paardje zat giga vast. Zadel aan laten passen enz. Bij de derde behandeling zei ze dat ze een knik in zijn bekken voelde en dat het misschien handig was om een osteopaat te raadplegen. Dit geprobeerd maar die zitten tot na de zomervakantie bomvol....

Het probleem op dit moment is, dat hij weer begint te hoesten en dat ik ten einde raad ben. Ik wou sowieso weer bloed laten prikken.

Herkent iemand van jullie dit? En is er iemand die ook een paardje met leverproblemen heeft? Ik ben bang dat de waardes weer afwijkender zijn. Rijden doe ik niet veel meer omdat het nogal demotiveerd wanneer hij weer klachten heeft. Ik wil gewoon weten wat er met hem is. Hij is de laatste 2 jaar zo ontzettend veranderd. Echt een kwakkelgeval. En ben nu een beetje ten einde raad.

Sorry voor mijn lange verhaal. Graag hoop ik op een reactie.

P.S. ik zit niet op negatieve reacties te wachten over de reading. Het is iets waar ik in geloof dus ik hoop dat men daar respect voor heeft.

sweetheart

Re: Problemen vanalles wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:09

Vervelend dat je paardje zo veel problemen heeft.
Wat heeft de DA verder gezegt wat betreft zijn achterbenen? Wat zocht hij erachter? Heeft hij daar nog wel naar gekeken?
Bloed laten prikken is zeker verstandig. Misschien is het met voeding wel deels op te lossen (is een gok in het wilde weg hoor, want lever problemen kan zo veel oorzaken hebben).
Misschien kan je ook proberen een andere osteopaat te bellen, misschien dat die wel tijd heeft?
Persoonlijk zou ik het paardje nog wel wat beweging geven, aan de hand stappen, enz. Gewoon wel bezig blijven. Ook voor de geest van het paard is dat goed. Uiteraard wel op letten dat hij niet te veel pijn heeft.
Heel veel succes nog! Ik hoop dat jullie er uit komen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 09:50

sweetheart schreef:
Wat heeft de DA verder gezegt wat betreft zijn achterbenen? Wat zocht hij erachter? Heeft hij daar nog wel naar gekeken?

Hij dacht eventueel ook een soort van spierbevangenheid. Maar dan moest dat met zijn nieren te maken hebben ofzo? En die waren goed.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:20

Spierbevangenheid met die nieren? Hmmm... Die snap ik nog niet. (Ik studeer DGK, maar ben nog niet bij die theorie beland Clown)

En een andere osteopaat, hoe denk je daar over?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 10:53

Ja ik wil wel naar een andere osteopaat, maar het moet wel een goeie zijn. En hoe kan ik die vinden?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:56

Misschien op internet, of een oproep op bokt plaatsen?
Als je op internet zoekt, kan je waarschijnlijk ook wel referenties vinden.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:59

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:11

Over dat hoesten. Je verteld dat je hem nu helemaal op rust gezet hebt.
Staat hij nu ook veel meer in stal dan eerst?
Het kan natuurlijk zijn dat hij gewoon wat gevoelige luchtwegen heeft en hem dat door de rust opbreekt.
Denk aan evt. ouder hooi voeren, minder beweging en dus minder conditie, meer stalrust.
Dit werkt hoesten in de hand.
Ik weet het ook niet hoor maar probeer mee te denken Knipoog .
Wel heel veel beterschap, weet uit ervaring hoe erg het is als je paard sukkelt met de gezondheid.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:37

Aukelizzy schreef:
Over dat hoesten. Je verteld dat je hem nu helemaal op rust gezet hebt.
Staat hij nu ook veel meer in stal dan eerst?

Hij staat niet volledig op rust hoor. Ik rijd hem wel 2 a 3x per week. En ga nu regelmatig even met hem naar buiten. Verder staat hij de hele dag in het land en gaan ze 's avonds rond 21.00 uur op stal.

@Sweetheart: Ik heb net op internet gekeken naar paardenosteopaten. Ik heb er 2 gemaild of ze me kunnen helpen. Van Icreo zijn er 2 die in Drenthe komen en daar heb ik ook contact mee gehad, maar zij zitten tot na de zomervakantie helemaal vol. En dat duurt me te lang.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:43

tjee dit had ons verhaal van onze pony kunnen wezen
moeilijk he soms weet je echt niet meer waar je goed aan doet
alleen was bij ons het bloed onderzoek wel goed !!
maar ook zijn achterbenen lijken vast te zitten
nu zijn we in het staduim dat hij niet echt wil lopen
ik vraag me dus echt af waar ik goed aan doe pieker me suf
ook denk ik dat onze pony wel een klein beetje aan het werk moet blijven
tips heb ik niet wens je suc6 en volg je topic

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:54

Het frustreert gewoon enorm als ik ga rijden en meneer begint weer met hoesten.
Vooral in de overgang van stap naar draf.
De DA zei ook dat lever en nieren zuiverend werken, en wanneer dat niet optimaal is werkt de rest ook niet optimaal dus zouden zijn hoestklachten daarmee te maken kunnen hebben. Maandag bel ik de DA weer.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:06

oei, ik wou dat ik je kon helpen,maar zou echt niet weten hoe.
Mijn petje af voor wat je allemaal al ondernomen hebt, en ik hoop echt dat jullie de reden gaan achterhalen en de problemen opgelost krijgen!!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:09

potverdikkie schreef:
oei, ik wou dat ik je kon helpen,maar zou echt niet weten hoe.
Mijn petje af voor wat je allemaal al ondernomen hebt, en ik hoop echt dat jullie de reden gaan achterhalen en de problemen opgelost krijgen!!!!

Hierin ga ik helemaal mee OK dan!

Ik zou zeker achter de osteopaat aan gaan, er zitten vast wel meer goede in de buurt die wel tijd hebben voor je paard.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:33

Dankjewel Bloos

Ik ga mijn best doen. Heb ook een oproep geplaatst voor een osteopaat.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:34

Ik hoop dat een van de osteopaten je snel kan helpen.
Succes!