Kosten van euthanasie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Kosten van euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 12:32

Is misschien niet zo'n leuke vraag en hopelijk ligt de werkelijkheid nog zeer veraf.
Maar ik vroeg me af wat de kosten zijn om je paard te laten euthanaseren? Alsook de ophaling van Rendac daarbij gerekend. Dus het toale kostenplaatje zeg maar.

Ik heb daar dus TOTAAL geen idee over - kan in mijn ogen zowel 200 euro als 1000 euro zijn.

Het gaat hier dus niet over de slacht..

Ik veronderstel dat er ook wel verschil zal zijn tss Belgie en NL. Hier gaat het dus over B en meerbepaald Oost-Vlaanderen.

Wilawander

Re: Kosten van euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:33

Toen mijn paard werdt ingeslapen koste dat rond de 300 euro. Het ophalen was gratis (woon in duitsland).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:36

in nl ophalen door rendac is ook paar cent, je kan ook dat een vrachtwagentje komt halen, dan ben je rond de 500- kwijt, maar kan je wel goed afscheid nemen
wat de spuit van da kost weet ik niet kan je denk ik beste gewoon even bellen met hun, dan weet je de preciese kosten

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:36

Toen mijn paard werd ingeslapen was de rekening van de dierenarts iets 285 euro. Het ophalen door rendac was iets van 17,50

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:37

300 kosten het een stalgenootje van mij op de kliniek

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:38

Kosten voor het ophalen van een paard zijn voor een particulier hoog; bijna € 420,-.
http://www.rendac.com/nl/welkom.html

Voor een bedrijf is dat nog geen € 10,- ex BTW, plus de ophaal kosten per keer dit tarief geldt ook voor een DA praktijk.
Alles is te vinden op de site van de Rendac.

Ik kan niet zien of deze prijzen expliciet voor Nederland gelden, ergens staat de optie nieuwsberichten Nederland en België.
Bij de tabellen van de tarieven wordt er geen onderscheid gemaakt.

Volgens mij heb ik destijds gewoon de kosten gekregen van een visite en een injectie van de VA, kosten van de Rendac gingen via de boerderij.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:04

Hier rond de 200 euro voor het inslapen, en Rendac was gratis. Dit was overigens niet op een boerderij of zo, maar ophalingen zijn in Vlaanderen blijkbaar gratis.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 16:27

Geen wonder dat ik er niet aan uit geraakte, er zit blijkbaar veel verschil op.. in bepaalde regio's.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:31

Kosten zijn verschillend, het inslapen zal ongeveer wel overal het zelfde zijn maar het ophalen door Rendac dat is net wat je zelf wilt. Wil je ze oplaten halen met een grijper dan is het goedkoper, ik heb zelf voor de individule ophaalservice van Rendac gekozen, mijn merrie is door een trailer opgehaald, op een brancard gerold en met een lier de trailer ingetrokken. Ik ben blij dat ik het zo gedaan heb ondanks dat het veel geld kost. (500 euro)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:49

Pony van een vriendin inslapen was iets van 80 euro plus kosten van Rendac, iets van 20 meen ik. Totaal dus 100 euro.

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:29

3 jaar geleden heb ik ook m'n paard moeten laten inslapen. De euthanasie kostte me toen zo'n € 285,-.
Ik stond bij een boer die ook koeien heeft en die heeft zo'n "ophaal" service gebeld om 't lichaam op te halen. Dat heeft mij toen € 30,- gekost, maar ben er verder niet bij geweest, dus heb geen idee hoe dat is gedaan en door wie... Misschien handig om bij een plaatselijke boer na te vragen? Succes!