Achterknie blessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Achterknie blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:28

Vanmiddag heeft mijn paard zich verstapt tijdens het rijden in de bak. Ze maakte een rare beweging met haar achterbeen, en vanaf dat moment liep ze niet lekker. Het leek wel of ze haar achter knie niet helemaal wilde buigen. Ik ben afgestapt en heb haar aan de hand uitgestapt. Ze hinkte niet ofzo, maar ze liep gewoon niet rad. Ik denk dat ze een band of spier in/bij haar knie heeft verrekt en ik geef haar de komende dagen even rust. Heeft één van jullie dit ooit meegemaakt?

Morgen gaan we toevallig naar een afstuderend holistisch arts, ben wel heel nieuwschierig of hij er ook wat van kan zeggen Clown .

Anonimo_h

Re: Achterknie blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:30

Kan het niet zijn dat de knie op slot schoot, daar had de mijne vorig jaar ook regelmatig last van als ze zich ook maar iets verstapte..

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:43

Heeft mijn paard ook gehad (ik weet alleen niet hoe ze er aan kwam). Kan zijn dat hij een band of spier verrekt heeft. Was bij mijn paard ook. Stappen aan de hand of onder het zadel en rust heeft voor mijn paard wonderen gedaan. Heeft bij mij wel drie weken geduurd voordat ik weer rustig kon rijden, maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk. Inderdaad even door de dierenarts laten bekijken. Succes!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:48

De knie schoot niet op slot, ze kon hem wel goed bewegen, maar ze wilde hem niet goed bewegen als het ware. Ik heb zaterdag concours, die zeg ik ook maar gelijk af.

Oja, ik ben nog vergeten te zeggen dat ze vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer achter ijzers heeft. Nadat de smid is geweest heb ik dus gereden. Ik denk dat er geen relatie is tussen beiden, maar ik denk ik noem het toch even Knipoog

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:50

verder niemand bekend met deze verschijnselen?

veroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:54

Hoi Loes,
Vervelend zeg, vondt al een beetje raar dat je de trailer niet opgehaald had.
Zag in je andere topic dat bij Tinka het eitje weg was, hopen voor ze dat het in 1 keer raak is!
Succes met je paardje! Ga je morgen nog naar Albergen?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 20:01

Ik zal je even pmén

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:20

hee loes, hoe is het ondertussen met meisje? alweer wat opgeknapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:27

Best kans dat je smid haar niet genoeg "binnendoor" heeft gezet en dat daardoor haar knie op slot is geschoten.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 08:17

Het gaat weer wat beter. In de wei en aan de hand kon ik al niets meer zien. Daarom heb ik gister met haar een rondje bos gedaan. Ze was lekker actief. Ze wilde iedere keer zelf in draf, dus ik dacht, laten we dat eens proberen. En dat ging goed. Toen nog even in de bak geweest en dat ging ook goed alleen in de linkerwending trekt ze nog een beetje. Onder het motto; bewegen is goed, ga ik vandaag en morgen maar op het lange rechte zandpad een beetje dressuurmatig aan het werk. Kijken hoe ze het oppakt. Ik heb op school nog even een docent paardenhouderij en dierenarts voor paarden gevraagd wat hij er van vindt, en die zij ook dat wanneer ze zich gewoon verstapt heeft, beweging op lange rechte stukken het beste was. Dus dat gaan we maar doen Knipoog .