Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Martine_ schreef:Of andere maagproblemen?
Ik heb een nogal dunne Haflinger en mij werd aangeraden om haar dan maisvlokken te voeren.
Het is maar een week houdbaar, dus hoe voer ik het op, zonder dat ze daar last van krijgt?
Alvast bedankt!
ikenindi schreef:mais schijnen ze weinig uit te kunnen halen. de meningen verschillen nogal.
madamX schreef:ikenindi schreef:mais schijnen ze weinig uit te kunnen halen. de meningen verschillen nogal.
Als het alleen om de kolf + korrels gaat dan doet maïs weinig onder voor gerst en haver: eind 19e eeuw liepen paarden voor de postkoets op een rantsoen van 8 kg maïs gemengd met gehakseld stro, heel af en toe kregen ze gras > postkoetspaarden hadden het heel erg zwaar destijds.
CCM staat voor Corn Cob Mix en wordt niet alleen voor varkens gebruikt, ook voor koeien + paarden.
1Steffi schreef:Aah ok heb me altijd al afgevragen voor wat dat toch kon staan.
Wij geven het id winter altijd aan de paardenglanst de vacht ook beter van en blijven ze korter in de haren.
Koeien krijgen over het algemeen altijd kolf/korrels + stengel niet ? daarom toch dat de koeboeren eerder hun mais afdoen niet? die hakselen hem toch ?
_Martine_ schreef:Ik heb zo'n zak bij de fouragehandel vandaan. Ik ben de hoeveelheid nu aan het opbouwen. Ik wil eigenlijk naar de 4 scheppen per dag. 2 's ochtends, 2 's avonds