Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aimee schreef:Mijn paard draagt de staart naar links en heeft links ook de holle kant. Als ik hem recht stel, draagt hij zijn staart ook rechter. De behandeling door de osteopaat heeft de staartdracht niet veranderd.
unamie schreef:Meestal is dit een spierprobleem.
Als aanvulling heb je ook iemand nodig die de spieren losmaakt.
Dat doet een osteopaath nl niet.
Aimee schreef:Dat kanAls er iets scheef zit, zal er over het algemeen ook altijd een spierprobleem zijn door de verspanningen.
Hij draagt de staart al vanaf jaarling scheef.
ikenindi schreef:er komt een osteopaat/fysiotherapeut. dus 2 in 1.
unamie schreef:Elke osteopaath is fysio (of dierenarts) anders kun je deze opleiding n.l. niet doen
maar dat wil nog steeds niet zeggen, dat ze dan ook daadwerkelijk iets aan de spieren doen
Onlangs heb ik 3 paarden nagekeken van een osteopaath die zelf dacht dat haar paarden helemaal los waren..
Ze schrok behoorlijk, toen ik haar liet zien, dat dit dus absoluut niet het geval was.
2 paarden gingen bijna liggen van ellende, toen ik een paar controle punten aanraakte, en zaten van hun oren tot hun staart helemaal vast
Ga daarom niet te veel op 1 persoon af..
Los moet ook echt helemaal los zijn! en daarover zijn de meningen nogal verschillend
Aimee schreef:Dat zegt meer wat over de kwaliteit van die osteopaat.
Daar zit namelijk nogal verschil in... Hoeveel écht goede osteopaten lopen er nou in Nederland rond?
Hetzelfde geldt echter ook voor fysiotherapeuten. De goeden zullen op één hand te tellen zijn.
ikenindi schreef:dat maakt t er niet makkelijker op... ik heb er nu 1 waarvan kennissen goede ervaringen mee hebben...
unamie schreef:Daar is helemaal waar ,maar gelukkig zijn er ook nog goede
Wat mij opvalt is dat de paardenkennis vaak ontbreekt, ondanks het papiertje
Zo worden belangrijke dingen worden over het hoofd gezien..
En blijft de klant achter met een probleem wat wel iets verbeterd is, maar nog niet opgelost.
En de klant maar denken mijn paard is gewoon stout, want de osteopaath en fysio zeggen dat hij geen problemen (meer) heeft![]()
vervolgens kijk je naar de bespiering en beweging van het paard, en zie je dat dat alles behalve het geval is.