verdikking onder oksel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wishper

verdikking onder oksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 20:17

Mijn paard heeft al een hele tijd iets onder zijn oksel( als het ook zo heet bij een paard dan Bloos ) zitten.
Het begon met dat er telkens "vuil" in zijn oksel zat, dat haalde ik elke keer weg met een borstel.
Daarna begon de huid er wat verdikt uit te zien en aan te voelen, ik dacht dat het schimmel was en wilde dus wat tegen schimmel halen, maar daar werd mij verteld dat de verdikking kwam door de wrijving van het bewegen van zijn benen.. omdat hij het ook een beetje heeft in zijn andere oksel en het niet uitbreidt.Ik heb er toen vaseline op gesmeerd.
Nu is de dierenarts geweest vorige week en ben ik helemaal vergeten om dit aan hem te vragen..
Het begint nu weer erger te worden, als ik het "vuil" weghaal zit er ook blote huid, de haren zijn eraf.
Weet iemand wat dit kan zijn? Zoniet laat ik nog de dierenarts komen hoor, dan maar nog een keertje Knipoog

mirgino

Re: verdikking onder oksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:21

heeft hij een legger?

dan ligt hij met z`n hoef [ of ijzer] in die holte en dat gaat irriteren en kunnen ze ontstekingen en dikke plekken krijgen