Hoi allemaal!
Ruim 4 weken geleden heb ik een paard gekocht een kwpn merrie 15 jaar ( 2 jaar geleden een peesprobleem rechtvoor gehad )
heeft ruim 2 jaar niets gedaan en vorige eigenaar heeft haar aan mij verkocht als recreatie paard naar haar inziens was het paard goed
deze merrie heeft platvoeten, gevoelige zolen (voorbenen) en gallen aan der voorbenen en ze stond op Cytek ijzers.
Na 3 dagen bij ons te zijn gewesst viel ons op dat ze in draf kreupelt we dachten dat het uit der rechter oksel kwam want ik voelde daar en ze had een soort knoop al met al die heeft een vriendin los gemasseerd zij is een Fysio, ze bleef niet lekker lopen
2,5 week daarna verloor ze 1 Cytek ijzer hoefsmid gebeld hij heeft haar bekapt en ze staat nu blootvoets.
Inmiddels liep ze dus al 3 weken niet goed en mijn hoefsmid dacht dat ze zonder de Cyteks zou opknappen niet dus afgelopen maandag de DA laten komen ze heeft dus een harde en gevoelige buigpees en oppervlakkige pees. Natuurlijk wist ik dat ze gevoelig zou lopen zonder ijzers
Ze heeft dus peesproblemen en mijn dierenarts is er van overtuigd dat dit een oude blessure is die weer is komen opspellen... en als ik haar op rust zou zetten is de kans zeer groot dat bij belasting de problemen weer terugkomen, heb de vorige eigenaar op de hoogte gesteld ze zweert bij Cytek ijzers.
Zelf ben ik natuurlijk ook stom geweest ik heb haar niet laten keuren ben van goed vertrouwen uit gegaan maar daar hebben we nu allemaal niets aan ik moet spoedig een beslissing nemen is het eerlijk om met haar te gaan sleutelen ze is al 15 jaar ze heeft pijn en zeer grote kans dat het weer terugkomt.
Wat zouden jullie doen ?