Van Havens Draversbrok ben ik al overgestapt op Pavo Stibro (het beest moet toch eten). En van Dodson & Horrel Fiber P naar Pasture Mix van hetzelfde merk. Beiden zitten zo rond de 9% eiwit en 3-4 % vet. Lager kon ik zo snel gister niet vinden. Beide voeren (Stibro en Pasture dus) zijn gemaakt voor paarden die géén beweging hebben of heel weinig.
Nu heb ik hem voor gister op muesli (Hippostar) en Fiber P gehad (3/4 schep ipv 1, hij kreeg elke dag een kwartier beweging en stond de rest van de dag gewoon los buiten).
En vanochtend zet ik hem buiten, met zn drietjes in de bak met een berg hooi. Ik verwachte eigenlijk dat er niets aan het handje zou zijn, hij staat de afgelopen week al de hele dag buiten elke keer en krijgt minimaal voer. Na een sprintje en wat gerommel liep hij toch wel raar. Beetje stijf. Wéér licht spierbevangen dus... Ik kan hem niet zonder eten zetten natuurlijk, en op dit rantsoen overleeft hij met normaal weer (geen vorst, sneeuw en ijs) makkelijk, zonder problemen. En nu staat hij opeens weer stijf. Echt om gék van te worden, veel spieren had hij al niet over, dit kan er dus ook nog wel bij

Ik kon gister geen Havens Reform vinden, ik had begrepen dat dat slechts 7,5% eiwit bevat.
Iemand nog laag eiwit/vet houdend voer? Of andere tips. Met die harde bodem (net asfalt) kan ik vrij weinig dressuren, 't is alleen stappen en de rest v/d dag met z'n maten gewoon buiten staan. Op zich is hij er niet heel erg aan toe, buiten staan en bewegen is volgens de DA het beste in zo'n geval, maar ik zou zo graag meer voor m doen... En anders gewoon allemaal meeduimen dat het snel weer lente wordt, dat scheelt altijd weer een berg!