Eerst waren het gewoon wat korstjes vrij hoog op de zijkant van haar pijpbeen, net onder de voorknie.
Het haar was er ook wat dunner. Ik dacht dat ze zich gewoon verwond had en het korstjes waren van de genezing. (Ook omdat ze de week voordat ik dit opmerkte enkele dagen een zwelling heeft gehad ongeveer op die plek. Gewoon gestoten volgens DA, kon geen kwaad.)
Maar t'is nu al een aantal weken en het breidt zich uit. Ondertussen zit haar hele pijpbeen, zijkanten en achterkant vol korstjes en open wonden. En heb ik ook al wondjes gevonden ter hoogte van haar voorknie. En blijkbaar jeukt het ook want ze bijt eraan. Ze bijt dus haar eigen been open.
En gisteren was haar been hierdoor zelfs dik. (Ik heb nu ook een beetje angst dat het gaat ontsteken.)
Het is ook alleen op dat ene been.
De mensen bij mij op stal hebben geen flauw idee wat het kan zijn.
Mok lijkt uitgesloten omwille van de plek (vrij hoog op het been en een voorbeen) + dat het een zwart been is. (Volgens de staleigenaresse komt mok vooral voor aan witte achterbeentjes
)Een eczeemplek is het ook niet (paard heeft seme). Want dat ziet er anders uit. En als ze eczeemplekken heeft op haar benen is dat ter hoogte van de kootholtes.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen?